Jak si stojí FF XV po technické stránce?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak si stojí FF XV po technické stránce?

Jak si stojí FF XV po technické stránce?

David Plecháček

David Plecháček

4. 4. 2016 13:38 14
Reklama

Demo Final Fantasy XV udělalo radost mnoha hráčům po celém světě, a zároveň přidělalo práci společnosti Digital Foundry, jež se zabývá technickými analýzami jednotlivých her. Nečeká nás o nic méně tradiční srovnání než jindy, totiž porovnání verze pro Xbox One a PlayStation 4.

Obě verze využívají dynamické rozlišení, jež může dosahovat hodnot od 1080p až po 720p v závislosti na náročnosti scény. Lépe je na tom verze pro PlayStation 4 - ta v základu využívá rozlišení 1600x900 (900p), s tím, že v některých okamžicích se hra dokáže vybičovat až na FullHD, tedy 1920x1080. Bohužel ani nižší naměřená hodnota není konečná, jelikož Digital Foundry v závěrečné sekvenci naměřili pro nás nezvyklou hodnotu 1568x882. Xbox One nativně běží v rozlišení 1408x792, a ačkoliv se také dokáže vybičovat k lepším výkonům (nejvyšší 1568x882), na 900p, natož 1080p hra nedosáhne. Nejnižší naměřenou hodnotou byla 1360x768, tedy v 720p.

„Kvalita obrazu ale dostává direkt díky agresivnímu in-house post-process anti-aliasingu, který obraz rozostřuje nehledě na rozlišení a na značku konzole,“ stojí v prohlášení společnosti. „Final Fantasy je tím nesmyslně shazováno, což obecně odvádí pozornost od hezkého grafického zpracování, které v jádru třímá.“

Nepříjemnou zprávou je i to, že se hra občas zakucká pod 30 snímků za vteřinu na obou konzolích, ačkoliv PS4 je na tom v průměru o pět snímků za vteřinu lépe. „(Na PS4) stává se to samé, jako u Bloodborne. Vadný zámek na třiceti snímcích způsobuje, že PS4 renderuje nové snímky v nepravidelných intervalech mezi 16 a 50ms. My tak vnímáme záseky, tam, kde de facto nejsou - i proto verze pro Xbox působí mnohem plynuleji - pokud dosahuje 30 FPS,“ zní ze zprávy společnosti.

Ačkoliv se nejednalo o betu ale o demo, nikoho nepřekvapí, že samotní vývojáři o něm nyní říkají, jak nereprezentuje technický stav hry jako spíše ochutnávku z oblíbeného světa. No, doufejme, že ve Square Enix ještě na nějakých detailech zapracují.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama