Tatéři žalují NBA 2K16 kvůli své práci
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Tatéři žalují NBA 2K16 kvůli své práci

Tatéři žalují NBA 2K16 kvůli své práci

Jiří Bigas

Jiří Bigas

3. 2. 2016 15:33 19
Reklama

Tetovací salón Solid Oak Sketches si vyšlápl se svými právníky na společnost Take-Two Interactive, která vlastní firmy Rockstar Games a 2K Games. Důvodem je porušení autorských práv a neautorizované zobrazení jejich uměleckých děl ve hře NBA 2K16 od vývojářů z Visual Concepts, kterou vydává právě divize 2K Sports.

Není to první podobný případ a jen to dokazuje, jak složitý vývoj her je, jaké všechny aspekty musí jejich autoři řešit a co všechno za záludnosti tento proces ve 21. století obnáší. Fotorealistické vyobrazení sportovců ve hrách znamená, že digitální dvojníci hvězd, jako je LeBron James, se i na virtuální palubovce pyšní tetováním, jehož design v tomto konkrétním případě má na svědomí studio Solid Oak Sketches. A vztahují se na něj proto podle žaloby příslušná autorská práva. Alespoň inkoustoví výtvarníci to tak vidí a předchozí právní výklady jim dávají za pravdu.

Vývojáři a 2K vytvořili repliky tetování bez souhlasů tatérů, kteří žádali za licenci po vydavateli částku 1,1 milionu dolarů. Na této sumě se strany nedohodli, přesto tetování ve hře zůstalo. A tak se nyní stala předmětem žaloby. Nejde přitom ani zdaleka jen o tetování LeBrona Jamese. Nelegálně využité výtvarné návrhy se týkají i dalších hráčů, mezi nimiž nechybí Kobe Bryant, Kenyon Martin, DeAndre Jordan nebo Eric Bledsoe.

Podobnému případu už čelilo třeba THQ, které zažaloval umělec Chris Escobedo. Jeho tetování ve hře UFC Undisputed 3 měl bojovník Carlos Condit. Jiné firmy pro změnu kvůli problémů s licencováním zobrazují sportovce raději bez tetování. Je to třeba i případ titulu EA Sports UFC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama