Nevydat dalšího Zaklínače by bylo nefér

5. prosinec 2015 11:14 / Vojta Dřevíkovský / Novinky / Diskuze (50)

Polské vývojářské studio CD Projekt RED má za sebou více než úspěšný rok a slibnou budoucnost před sebou. Jejich Zaklínač 3 momentálně sbírá jedno ocenění za druhým, připravované RPG Cyberpunk 2077 slušně kolem sebe buduje hype a vývojáři se připravují i na další projekty. Že jeden z nich bude další Zaklínač, je docela jisté.

Třetí díl fantasy RPG série uzavřel příběh Geralta a jeho dobrodružství, ale CD Projekt RED se se světem příšer a bělovlasých lovců nerozloučí. Potvrdil to generální ředitel studia Adam Kicinski v rozhovoru pro polskou televizi TVN24 BiS:

"Je příliš brzy na to, abychom mluvili o budoucnosti značky, ale rozhodně na ní nezapomínáme - to je pochopitelné. Nebylo by to fér vůči fanouškům. Pracovali jsme v tomto světě přes tucet let a nemyslím si, že to nyní skončí."

Zaklínač 3 ještě dostane v příštím roce druhé příběhové rozšíření Krev a víno, které by mělo hráče zavést do nové lokace a nabídnout zhruba 20 hodin nové hry. O dalším rozšířování hry se zatím nic neví, vývojáři se oficiálně soustředí na Cyberpunk 2077.

"Je to mnohem ambicióznější projekt, než jaký jsme zprvu plánovali. Musíme vytvořit hru, která je ještě úspěšnější než Zaklínač 3. Máme před sebou dlouhou cestu než dosáhneme největšího komerčního úspěchu ve světě. Jistě, mnoho lidí považuje Zaklínače 3 za nejlepší hru na světě v tomto roce, ale není to hra, která by prorazila jakékoliv rekordy v prodejích."

Zdroj: Game Pressure

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878494
Flois napsal 7. 12. 2015 v 12.13

Gábi: souhlasím že Cirila je nevycvalanej spratek ale myslím že to do příběhu patří. kdyby to byla roztomila holčička co poslechne všechny na slovo tak by sága skončila driv jak zacla.
jestli ty ses nezamiloval a nezarlis na toho vosousta co ji poslintal kozičky než umřel ;-)
ja nejsem spokojen s příběhem ani jedné z her. pokud trojka neco uzavřela tak jsem to asi nepochopil. pro me zaklinac konci knihou

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 7. 12. 2015 v 10.24

Gabča IV. Láskyplná: První byla reakce na "zbytečné" zaobírání se postavami v Písni Ledu a Ohně. Druhou část jsi asi pochopil.

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 7. 12. 2015 v 00.17

Gabča IV. Láskyplná: A nenapadlo tě třeba, že právě to, že je nějaká hlavní postava je na chvíli brána jako "hlavní" a pak ji "opečou" dává těm knihám ten pravý punc nejistoty a napětí? Nějak nemám potřebu se pročítat celým vláknem, ale někde dole jsi zmínil, že postava Ciri v zaklínači zničila celý příběh ságy a přitom bez ní by ani žádný nebyl (všechno je postaveno okolo její postavy, samotný Geralt je tam jen jaksi "do počtu"... zamysli se někdy.

Nahlásit nevhodný obsah

20853112
Enormeon napsal 6. 12. 2015 v 21.39

Mantor: Jsi Borec;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 6. 12. 2015 v 20.50

Krmenie trollov je na mojom rebricku pomerne nizko, vies, mam aj daky iny zivot ;-)
Nuz na to kolko dostali priestoru su zbytocne a pre vyvoj pribehu nepodstatne postavy su napr. Silverfox + Mhybe, Alapsar a kopa dalsich...roznych Baudinov, Gametov, Coleov a uz ani netreba zmienovat desiatky roznych malazskych legionarov, Imassov, Tiste Andi , ktorych dolezitost zacala aj skoncila vymyslenim nejakeho ich mena a dakeho toho popisu nech pagecount narasta. Keby som dostal dolar za kazdy vyskyt slovnej dvojicky shapeshifters & d'ivers tak mam snad aj na nabusene herne PC ;-) Nologickosti ako spominas ty s Daenerys, v Malaze to ani nema cenu snad preberat nad tymi prichodmi v poslednej chvili, roznych entit, ktore ponuknu "riesenia" roznych zapletok clovek facepalmuje snad neustale.
Ale ja viem vsetko u Eriksona je genialne tak ako v Dark Souls v ociach funboya je vzdy vsetko krasne a ruzovucke ;-)
No nic zase som ti venoval az prilis pozornosti a teda aj radosti, uzi si to, uz nemam naladu.

Editováno: 6. 12. 2015 v 20.52

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 6. 12. 2015 v 10.24

Gabča IV. Láskyplná: Martin zaplnil zbytocnym textom a postavami az posledne 2 knihy. Erikson to laduje rovno od prveho dielu Malazu...tak polovica jeho textu je uplne zbytocna a jej ulohou je hlavne natahovat pagecount ;-)
A to je presne to, co robi Martin vo Vranach a Tanci....zbytocne postavy a bezradnost v deji.
Erikson ma presne nadych ako Dark Souls, je mi jasne preco sa ti pacia obe, na pohlad to ma atmosferu , clovek si vychutnava temny nadych a netradicny postup aby potom zistil ake je to nefunkcne , prazdne, preplacane a nekonzistentne. A tie Eriksonove skratkovite riesenia zapletok s pouzivanim "Deus ex machina" principu su az smiesne.
Joyce ma nikdy nezaujimal, nemozem sa k nemu nijako vyjadrovat, lebo som ho necital.

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 6. 12. 2015 v 01.27

Gabča IV. Láskyplná: Som presne cakal mr. pagecount Eriksona a jeho Malaz. Ale hlavne, ze budes Martina kritizovat, ze posledne knihy nikam neposuva ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 6. 12. 2015 v 01.06

Gabča IV. Láskyplná: Ano s tym sa da suhlasit, Martin posledne 2 knihy Fire&Ice nestal za nic. No povedz mi co povazujes ty za kvalitnu literaturu..nech sa zasmejem.

Editováno: 6. 12. 2015 v 01.06

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 5. 12. 2015 v 23.36

Gabča IV. Láskyplná: Ty musíš mít hroznej komplex, když pořád všechno hejtuješ :D Ale dokud mne budeš bavit, tak na tvoje příspěvky reagovat budu :) Pro dnešek dobrou noc

Enormeon: Spíš bude sociopat...takže naopak...proto má v nicku "Láskyplná", aby to vypadalo, že emoce má. Ale kdo ví, čeho všeho je plná :D

Nahlásit nevhodný obsah

20853112
Enormeon napsal 5. 12. 2015 v 23.02

Mantor: Že by emocemi nevěděla co píše ? :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877039
Mantor napsal 5. 12. 2015 v 22.47

Dr.One: Snas necakas od Gabci rozmyslanie? ;-)

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 5. 12. 2015 v 22.15

Prej mainstream až WC tvorba - to jako vážně? Přemýšlejte občas nad tím co píšete, prosím pokud možno před tím, než to postnete.

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 5. 12. 2015 v 21.42

Rajdr: Amen :)

Nahlásit nevhodný obsah

20881590
Rajdr napsal 5. 12. 2015 v 21.40

Gabča IV. Láskyplná: Jak někdo může napsat, že všechny tři hry jsou o stejné věci? Když pominu slovo hledat, tak mutagen, královrah a Ciri je stejná věc ? Příběh se ubírá pokáždé jiným směrem. Očividně chybí zkušenost s knihou, ze které hra čerpá a jen doplňuje příběh samotný. Pokud vím, tak Ciri se i v knize chovala jako dítě, aby ne když byla dítě a postupně rostla :-D. Až postupem času si uvědomovala jakou sílu má a hlavně ona si svůj osud nevybrala. CDP prostě vytvořili svět podle knihy, ale vytvořili ho tak dobře, že sbírá jednu cenu za druhou. A to že sem někdo napíše autory knih, co mají co dočinění s hrou hned neznamená, že dotyčný knihu nečetl dříve než hrál hru. Ono záleží co bylo dřív, zda hra nebo kniha že? Hra jen nabádá k tomu si přečíst to, co bylo dříve zapomenuté...a hlavně neukázané ve hře. :-) Jinak škoda slov pro někoho, kdo o tom nemá tušení.

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 5. 12. 2015 v 20.54

Nigfire: Já vím :D Aneb nejhorší je srážka s bl**em :)

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 5. 12. 2015 v 20.54

Gabča IV. Láskyplná: Já jo, a ty? :) Vzhledem k tomu, že "Vichry zimy" a "Sen o jaru" budou vrcholem celé ságy G.R.R. Martina, což je jeho opus magnum, tak jeho zenit, chceš-li to takhle, stále nekončí. To, že se podle jeho ságy natáčí seriál, který už není takovým hitem a není tak sledovaný neznamená, že totéž platí pro literární tvorbu. A vzhledem k tomu, že jsi to nejspíš nečetla, se opět tvoje příspěvky absolutně míjí účinkem :)

Nahlásit nevhodný obsah

20841962
Nigfire napsal 5. 12. 2015 v 20.51

omatousek: :D proč se sním vůbec bavíš... dyť je to místní troll co v podstatě nemá páru o ničem...
Jinak k tématu... pokud bude další díl a bude se snažit navázat na ságu, tak to zatraceně smrdí prachobyčejným ždímáním peněz. Tak jak teď zakončili ve trojce je naprosto dostačující ( i když se to Sapkowskimu nemusí líbit) a jakkoli to rožšiřovat už je jen na škodu. Jedinou možností je hru udělat v podstatě jako velkou povídku, tedy naprosto nezávisle na příběhu ságy. K tomu by si mohli vzít Sapkowskiho k ruce, aby jim nějakou hezkou a dlouhou povídku napsal.

Nahlásit nevhodný obsah

20879136
Kardal Spindal napsal 5. 12. 2015 v 20.44

Gabča IV. Láskyplná: Bouřková sezóna mi přišla dost kvalitní - na úrovni dříve napsaných románů.

Nahlásit nevhodný obsah

20876319
Corra napsal 5. 12. 2015 v 20.30

Gabča IV. Láskyplná: koukám, že se za poslední půl rok nic nezměnilo, stále hejt, pruda, provokace co?

Ja čtu krom Sapkowskiho třeba Kulhánka, Žambocha, Pratchetta, Kotletu, Gemmella, Asimova, Heinleina, H.G.Wellse a mnoho dalších... Příběhově se Zaklínač tři postavil na špici her, co znám... A aby nebyl i pro casual hráče? Že je moc lehký? No sorry lze si to nastavit dle svého i mimo obtížnost danou výrobcem, hráči si sami zakáží používání některých skillů, pobíhají beze zbroje., a třeba takovej DS2 má na facku už nastavení ovládání...

Nahlásit nevhodný obsah

2502469
omatousek napsal 5. 12. 2015 v 20.29

Gabča IV. Láskyplná: lol...Víš o tom, že Martin je autorem ságy "Píseň ledu a ohně", že jo... ;-D A určitě máš všech 5 knížek přečteno a víš, že následující dva díly stále píše a teprve vyjdou :) btw každý rok od něj něco vyjde a fakt není za zenitem :-D

Sapkowski taky samozřejmě píše, ale máš pravdu, že to už nejsou takové "hitovky", tako Zaklínač :)

Editováno: 5. 12. 2015 v 20.30

Nahlásit nevhodný obsah