Split-screen do Halo 5 nepřidají. Ale v šestce...

31. říjen 2015 17:01 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (3)

Chybějící split-screen multiplayer zcela očividně jen tak fanoušky Halo 5: Guardians trápit nepřestane. A to navzdory skutečnosti, že Microsoft vývojáře brání s tím, že společnému gaučovému zápolení dávno odzvonilo. Kdo z nás by koneckonců nedal přednost tomu, aby 343 Industries nechali možnost volby na nás?

Frank O'Connor, který zodpovídá za značku Halo, se navzdory hlasité kritice znovu nechal slyšet, že v pátém dílu si na rozdělení obrazovce nikdy nezahrajeme. Nemáme podle něj čekat ani na žádný překvapivý patch, který by tuto funkci do hry přidal. V rozhovoru pro magazín GamesRadar O'Connor prohlásil, že je technicky nemožné doplnit do hry split-screen formou updatu po vydání hry. A důvodem je mimo jiné snaha udržet hru na 60 snímcích za sekundu.

Když se vývojáři rozhodli uzamknout FPS na této hranici, byli si vědomi toho, že je to nějak omezí ve zbytku hry. O'Connor ujistil fanoušky, že nemají čekat na zázrak, reálně to údajně není v moci autorů. A očividně o to už ani nikdo neusiluje. Samotný O'Connor na rozdíl třeba od Phila Spencera připustil, že split-screen je fajn a sám si ho podle svých slov užívá. Nicméně i podle něj je množství takových lidí malé ve srovnání s celkovým počtem hráčů Halo.

O'Connor ujistil, že vývojáři znají přesná čísla a ví, kolik lidí holduje multiplayeru na rozdělené obrazovce. I když konkrétní čísla neprozradil, jsou prý mnohem nižší, než si myslíme. Když se ale rozpovídal o tom, že principiálně proti této funkci autoři nejsou, i je baví a rádi by ji ve hře měli, byl to jen krok k náznaku, že v šestém dílu by se mohl split-screen zase objevit. Vývojáři samozřejmě zatím nic neslibují, vše se teprve začíná plánovat, ale i s ohledem na odezvu fanoušků je zřejmé, že rozdělená obrazovka bude znovu v 343 Industries velkým tématem.

Výkonný producent Halo 5 Josh Holmes už dříve prohlásil, že rozhodnutí odstranit ze hry split-screen, bylo jedno z nejtěžších, které studio muselo kdy učinit.

Zdroj: GameSpot

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20876350
Ocelotr2.1 napsal 2. 11. 2015 v 10.32

Nikdy jsem pořádně online mulťák žádné Halo hry nehrál, za to Splitscreen, ho, hó ... to byly stovky hodin. No holt teď budou muset v Big Bang Theory zrušit večery s Halo :)

Bylo to těžké rozhodnutí, ale všichni tak nějak víme, že když přejde jakákoliv hra do Splitscreenu, její grafika, detailnost objektů, textur a efektů se citelně zhorší. Mělo to Halo, měli to Timesplitters, měl to RE5. Takže mohli udělat Splitscreen s citelným ochuzením grafiky, aby zachovali 60FPS (změna FPS by mohla dělat bordel v online multiplayeru). Vlk by se nažral, koza by zůstala celá.

Editováno: 2. 11. 2015 v 14.27

Nahlásit nevhodný obsah

20857741
vokser napsal 1. 11. 2015 v 08.52

Já Split screen miluju škoda že není hra typu Gta ve Split screenu to by byl hyt.

Nahlásit nevhodný obsah

13767209
leco77 napsal 31. 10. 2015 v 17.29

Co na to říct, je to škoda... Takhle splitscreen nemá skoro nic, takže každá hra se splitem se hodí. Letos máme v plánu koupit Gearse remake, právě kvůli splitscreenu, ať máme i něco dalšího, než jen Halo kolekci ;)

jinak u Star Wars je splitscreen, ale v bete byl jen pro ten vedlejší mód... Ví se, zda bude splitscreen i pro klasický MP? Podle všeho totiž ne

Nahlásit nevhodný obsah