Split-screen v Halo 5 byl nad síly vývojářů
Na rozdíl od předchozích dílů nebude Halo 5: Guardians obsahovat žádnou formou lokálního multiplayeru. Vývojáři ze studia 343 Industries hodili split-screen za hlavu a nepomohly ani četné nářky a petice fanoušků. Nyní se k tomuto kontroverznímu kroku vrátili.
Frank O'Connor, který dlouhodobě pečuje o značku Halo, na kritiků fanoušků na Twitteru odpověděl: “Pokud bychom to mohli udělat, udělali bychom to.” Není to prý ale tak lehké. Už v červnu výkonný producent Josh Holmes prohlásil, že to bylo neuvěřitelně těžké rozhodnutí vynechat split-screen, ale bylo podle něj nezbytné proto, aby mohli vývojáři hráčům zprostředkovat ten nejlepší možný zážitek.
“U mnoha z našich ambiciózních cílů pro Halo 5 by bylo nutné udělat kompromisy v případě split-screenu,” řekl Holmes a podotkl, že řešení problémů s tím spojených a čas strávený na optimalizaci by tým odváděl od jiných důležitých částí hry. Při vývoji hry je podle Holmese třeba hledat rovnováhu mezi dostupnými zdroji, časem a technologií. “A v tomto případě jsme udělali to těžké rozhodnutí a obětovali něco, co bylo blízké a drahé nám všem,” dodal.