Mad Catz potřebuje úspěch Rock Band 4
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Mad Catz potřebuje úspěch Rock Band 4

Mad Catz potřebuje úspěch Rock Band 4

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

5. 7. 2015 08:00 1
Reklama

Výrobce herních periferií, firma Mad Catz, která se svým byznysem začala již v roce 1989, se už čtvrtým rokem nenachází ve zrovna optimistické situaci. Klasické gamepady a jiné ovladače z její produkce netáhnou ani zdaleka tolik, jako svého času periferie k hudebním hrám Rock Band a Guitar Hero. Ovšem vzhledem k tomu, že obě tyto série jsou právě od roku 2011 na (zaslouženém) odpočinku, pokladnice firmy Mad Catz začínají vysychat.

Není tedy divu, že v Mad Catz potřebují úspěch Rock Band 4. A to nejen ze strany prodejů hardwaru, ale rovněž prodejů samotné hry, neboť Mad Catz ji podporují z vydavatelské strany. Pokud hra a její periferie nezaznamenají úspěch, firma končí. Toto sdělení bylo velmi jasně předneseno během prezentace věřitelům, mezi něž patří i americká bankovní společnost Wells Fargo. Ta poskytla před lety firmě půjčku v hodnotě 20 milionů dolarů jako finanční injekci a žádala za to dodržování smluveného kreditního systému, podle kterého bylo nutné za každé ukončené finanční období vydělat určité množství peněz, z nichž nemalá částka pochopitelně plynula přímo WF.

To se nyní nepovedlo a v návaznosti na aktuální situaci trhu s periferiemi obecně byly v podstatě jen dvě možnosti jak celý problém vyřešit. Buď by Mad Catz museli vrátit 20 milionů, což by znamenalo okamžité zavření firmy, nebo se domluví nové podmínky a počká se, zda a jak moc uspěje Rock Band 4. Druhá situace se nakonec stala realitou, byť, jak poznamenal jeden ze zaměstnanců firmy Mad Catz pro Game Informer, situace rozhodně nebyla až takto bezvýchodnou. Banka Wells Fargo každopádně přispěla dalšími 35 miliony dolarů k tomu, aby Rock Band 4 vůbec vyšla. Pokud se ale hudebním hrám nepovede znovu rozdmýchat oheň popularity, který zažívaly v druhé polovině minulého desetiletí, nebude to mít moc dobré důsledky. A určitě nejen pro Mad Catz...

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama