Ebola nastartovala prodeje Plague Inc.
Docela nečekanou dohru ve světě videoher má aktuální hrozba eboly. Titul studia Ndemic Creations, Plague Inc., totiž v posledních týdnech neočekávaně slaví citelně větší prodeje, než tomu bylo doposud.
Zdráháme se domýšlet, kdo konkrétně a za jakým účelem hru takto mohutně kupuje, nicméně oficiální údaje hovoří až o padesátiprocentním nárůstu prodejů hry, ve které nejde o nic jiného, než o maximální rozšíření viru či nemoci. Řeč je však momentálně o titulu Plague Inc. a nikoli o tom s podtitulem Evolved, který vyšel na Steam, Mac a Linux (na všech těchto platformách je hra dostupná v rámci služby předběžného přístupu). Prodejní čísla těchto verzí či dopad posledních událostí nám znám není.
James Vaughan, jediný zaměstnanec studia Ndemic Creations, se nechal slyšet, že je to první případ toho, kdy události našeho světa měly v reálném čase dopad na prodeje nějaké videohry. Takové prohlášení bereme raději s rezervou, fenomén je to však zajímavý a překvapení nikterak neskrýváme. Dle slov Jamese za takovým skokem v prodejích nestojí pravděpodobně nic jiného, než čistá zvědavost a dodává, že se pokusí tuto nevídanou pozornost využít v boji s ebolou i k pomoci jejím obětem. Jeho titul má údajně dosah až 35 milionů lidí, a to není zrovna málo.
James mluví o pomoci finanční i jednoduše té, že mezi lidmi rozšíří povědomí o této zákeřné nemoci. Jedno je však jisté, po DLC fungujícím jako reklama na Planetu opic se nedočkáme žádného podobného s tématikou eboly – James odmítá současnou situaci jakkoli trivializovat či dokonce zesměšňovat.