Co nového ve Warhorse Studios?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co nového ve Warhorse Studios?

Co nového ve Warhorse Studios?

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

2. 4. 2014 13:29 3
Reklama

Bzukot kolem kickstarterové kampaně středověkého RPG Kingdom Come: Deliverance sice utichnul, neznamená to ale, že by vývojáři dál pilně nepokračovali ve vývoji. O novinkách ve studiu Warhorse píše ve svém blogu Daniel Vávra a přináší několik podstatných informací týkajících se blízké i trochu vzdálenější budoucnosti.

V první řadě se účetní a právnici studia zabývají otázkou, jak zdanit peníze z Kickstarteru, pro které nemají české zákony příliš pochopení. Je jisté, že z vybraného milionu liber neuvidí vývojáři všechno, zatím ale nikdo příliš netuší, jak daně odvést a kolik by to tak mělo z vybrané částky být. Další věcí, spojenou s crowdfundingem, je blížící se spuštění vlastní platformy na stránkách hry. V chystaném webovém obchodě se do přihazování budou moci pustit všichni, kdo nemohli či nechtěli využít platební kartu na Kickstarteru a dávají přednost například PayPalu. Obchod by měl být spuštěn ještě v tomto týdnu s tím, že po zaběhnutí jen s několika úrovněmi odměn přibudou všechny ostatní.

S finančním zajištěním vývoje se Warhorse mohli rovněž pustit do přibírání nových zaměstnanců a momentálně se jich v karlínských kancelářích nachází bezmála šedesát. Situace s prostory, které se nám už při naší návštěvě studia zdály v podstatě zaplněné, tedy zřejmě povede Warhorse ke stěhování, to by ale podle Vávry přišlo na řadu až po vyřešení dalších důležitých otázek. Co se týče konkrétních jmen, která posílila vývojářský tým, zmiňuje Vávra jméno Mikuláše Podprockého, který se stal senior designérem postav a programátora Martina Brandstattera, jenž spolupracoval s Vávrou na vývoji hry Mafia.

V dalších částech blogu pak Vávra rozebírá situaci kolem případných vydavatelských partnerů a potvrzuje fakt, že i po obrovském úspěchu hry na Kickstarteru za nimi rozhodně nejezdí zástupci velkých vydavatelských domů s omluvami a taškami plnými peněz. Vávra navíc připouští, že podpis kontraktu s někým opravdu velkým, by nebyl příliš fér vůči fanouškům a naznačil, že by se jen velice nerad dostal do situace, kterou nyní řeší Oculus VR po spojení s Facebookem. Fakt je ale ten, že Warhorse vylepšilo svoji pozici v jednání s Microsoftem a Sony, a jak už bylo patrné z dřívějších příspěvků studia na sociálních sítích, mají nyní k dispozici dev-kity PS4 i Xbox One.

V závěru pak Daniel Vávra upozorňuje, že za necelý půlrok dojde ke spuštění předběžného přístupu, který bude na privdelné bázi cca dvou měsíců obohacován o nový obsah. Zpět budou chtít vývojáři od hráčů feedback, což ostatně probíhá už nyní v oficiální diskuzi. Vávru těší, že diskuze je kultivovaná a navíc přínosná - mezi diskutujícími se totiž pohybují skuteční odborníci, kteří ví občas trochu víc nežli samotní tvůrci hry a pomáhají i s těmi nejmenšími detaily.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama