Tima Schafer se ohlíží za Brutal Legend
Brutálně brütální akce Brütal Legend pro konzole PlayStation 3 a Xbox 360, kterou vyvinulo studio Double Fine Productions pod vedením známého designéra Tima Schafera, byla v mnoha ohledech netradiční, ani to jí ale nepomohlo, aby v roce 2009 zanechala nesmazatelnou stopu v herních dějinách. Hra sice nebyla naprostým propadákem, rozhodně se ale neprodávala tak, jak by si její tvůrci představovali.
Za hlavní příčinu považuje Tim Schafer marketingovou komunikaci s publikem. „Komunikace byla určitě problémem. Otevřenost by nám hodně pomohla. Měli jsme říct, co vyvíjíme a vysvětlit bojový systém ještě před vydáním,“ zalitoval Schafer a naznačil, že by hráči mohli pomoci i svými reakcemi. „Nejenže by bojový systém hráči znali, ale předali by nám i své nápady. Pak by cítili, že to byl tak trochu i jejich nápad a nečekal by je takový šok.“
Schafer našel problém i ve vydání demoverze, která neukázala pokročilejší části hry, kdy se používají strategické mechaniky, a v komunikaci s původním vydavatelstvím Vivendi, které nechtělo přiznat, že jsou ve hře právě prvky realtime strategií (RTS). „Vivendi říkalo, ne, rozhodně ne. Nikdy nemůžeme říct, že je to RTS. I když se nás zeptají, popřeme to,“ řekl Schafer a uvedl, že hra byla původně vyvíjena jako RTS. „Projekt započal jako RTS, pak se ale proměnil v něco jiného. Byl to prostě nový hybrid realtime strategie a akce.“
Schafer zalitoval i nedostatku času, které měl na vytvoření dalších herních módů. Přes všechny problémy, jež vývoj a prodej Brütal Legend provázely, si ale hra pozornost zaslouží, a to třeba díky božskému metalovému soundtracku. Jak na kousek Tima Schafera s odstupem času vzpomínáte vy?