Kinect přímou součástí Xboxu 360
Z pohledu Microsoftu je žádoucí, aby byly všechny periferie k Xboxu 360 ihned chápány jako nedílná součást celkového zážitku. Už několikrát se proto objevily názory lidí z MS, že i Kinect je od začátku vyvíjen ne jako ovladač, ale jako věc, která jednoduše rozšíří stávající možnosti systému. Naposledy se takto vyjádřil Phil Spencer, boss Microsoft Game Studios: „Kinect je pro konzoli klíčový stejně jako je Xbox Live,“ řekl na úvod a naznačil tak, jakou důležitost novému systému ovládání v Microsoftu přikládají. Hned v zápětí Spencer přidal přání, že se těší, až přestanou vývojáři i hráči vnímat rozdíl mezi hrou pro Kinect a obyčejnou hrou: „Uvažovat byste o nich měli jako o hře pro Xbox 360.“
Na druhou stranu, tahle vize se naplní až v budoucnu, s novými hrami, protože podle Spencera Microsoft nepočítá s podporou Kinectu u již vydaných titulů. Důvod je potom zřejmý – vývojáři musí ušít hru Kinectu doslova na míru a není to tedy případ PS Move, které se dá využít i u „obyčejných“ her. Důležité tedy je, aby se našel dostatek velkých vývojářů, kteří budou ochotni ještě více rozlišovat vývoj her pro danou konzoli, a zda se v budoucnu vůbec nějakých špičkových herních sérií na Xboxu obdařeným Kinectem dočkáme. Zatím to totiž vypadá jako silně cílená záležitost bez možnosti dalšího uplatnění u hardcore hráčů. A jen pro informaci, Kinect má evropské datum nastaveno na 10. listopadu a nic nenaznačuje tomu, že bychom měli u nás v Česku čekat déle.