xbla-loni-vydelalo-100-milionu-dolaru
Novinka XBLA loni vydělalo 100 milionů dolarů

XBLA loni vydělalo 100 milionů dolarů

Marek Švrkala

Marek Švrkala

5. 2. 2010 11:52
Reklama

Digitální platforma Xbox Live Arcade, kterou provozuje společnost Microsoft, loni zaznamenala velmi úspěšný rok. Oproti roku 2008 si podle zprávy analytiků z FADE na celkových tržbách polepšila o 34 % a celkově tak utržila 103,4 milionů amerických dolarů. Vzrostla také průměrná cena stahovatelné hry z 8.33 dolarů na 9.12 dolarů. Ty nejúspěšnější tvůrci ale dokáží hru prodat za více peněz.

Vůbec nejúspěšnějším titulem loňského roku je akce od EA a DICE Battlefield 1943, která utržila 12.5 milionů dolarů při ceně 15 dolarů. Hra se stala nejrychleji prodávaným titulem na této platformě vůbec. Celkem se jí zatím prodalo přes 800 tisíc kopií. Na Xbox Live Arcade je registrováno kolem 20 milionů uživatelů, což je zhruba polovina ze všech prodaných konzolí. Průměrný uživatel loni utratil 2.79 dolarů. Microsoft si do budoucna hodně slibuje od Projectu Natal, který by mohl prodeje her výrazně zvýšit. Hříčky pro něj jsou totiž jako stvořené pro digitální distribuci. Na závěr připojujeme pořadí top 10 her podle tržeb na XBLA v roce 2009.

· Battlefield 1943 (EA Dice) - 12.5 milionů USD (prodejní cena 15.00 USD)
· Castle Crashers (The Behemoth) - 7.3 milionů USD (15.00 USD)  
· Trials HD (RedLynx, LTD) - 7.1 milionů USD (15.00 USD)  
· Shadow Complex (Chair Entertainment / Epic Games) - 6.1 milionů (14.38 USD)
· Family Game Night (Hasbro) - 4.2 milionů USD (9.53 USD)
· Marvel vs. Capcom 2 (Capcom) - 4.2 milionů USD (15.00 USD)
· Magic: The Gathering (Stainless Games) - 2.8 milionů USD (10.00 USD)
· Worms 2 (Team 17) - 1.8 milionů USD (10.00 USD)
· Peggle (PopCap Games) - 1.8 milionů USD (8.86 USD)
· Turtles in Time: Reshelled (Ubisoft Singapore) - 1.7 milionů USD (10.00 USD)

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama