Tim Schafer opustil 2D adventury kvůli N64
Všichni, kteří alespoň jednou v životě slyšeli jméno Tim Schafer, jistojistě ví, že se tenhle chlapík podílel na těch nejlepších adventurních hitech z počátku devadesátých let minulého století. Na triku má takové tituly jako Full Throttle, Maniac Mansion, Day of the Tentacle a samozřejmě nejznámější Monkey Island. Jenže kde se v něm najednou vzala touha dělat akční adventury, řízlé plošinovkami jako Psychonauts, a brütální hry, jako je Brutal Legend, která už čeká za bukem a zanedlouho ji také dostaneme do pazour? Odpověď nalezli lidé ze serveru Gamer Limit, kteří Schaferovi položili několik otázek, mezi nimi i tu, proč se zčistajasna odklonil od 2D adventur.
A odpověď byla dlouhá a velmi konkrétní. "Vždycky jdu za tím, co mě inspiruje v ten daný moment. Když máte vlasatou máničku a epickou metalovou muziku, tak se ta hra prostě neobejde bez velké sekery (Brutal Legend). Co se týče Psychonauts, mé první velké ne-adventurní hry, tam jsem čerpal inspiraci z her pro Nintendo 64 - Zelda: Ocarina of Time a Super Mario 64. Zkrátka jsem je hrál pořád dokola, až mi přišlo jako docela dobrý nápad udělat svou vlastní podobnou hru." No vidíte, a pak že s hraním her to nikam nedotáhnete. Stačí pořád dokola hrát svůj oblíbený titul, mít trochu fištrónu a zítra už se můžete topit v penězích jako Schafer. Ovšem pouze na vlastní nebezpečí!