molyneux-povysil-na-sefa-kreativcu-v-microsoftu
Novinka Molyneux povýšil na šéfa kreativců v Microsoftu

Molyneux povýšil na šéfa kreativců v Microsoftu

sleepless.

sleepless.

4. 6. 2009 07:27
Reklama

Po prvním Molyneuxově Twittu jsme se domnívali, že dojde k oznámení další hry od Lionhead. Po druhém Twittu už bylo jasné, že to nebude oznámení hry, ale něco osobního, tipovali jsme jeho povýšení a strefili jsme. Peter Molyneux byl oficiálně povýšen do pozice kreativního šéfa Microsoft Games Studio v Evropě.

Od teď to bude právě on, kdo dohlédne na to, aby produkce všech interních vývojářských studií Microsoft Game Studios v Evropě byla kreativní (jak velí titul jeho nové pozice), zábavná, zajímavá, prostě ne tuctová. Dosáhne toho primárně tím, že bude vývojáře zásobovat moudrými radami, bude uvnitř MGS aktivně propagovat realizaci nadějných nápadů a na starosti bude mít také vnitřní komunikaci mezi jednotlivými studii a složkami MGS v Evropě.

„Čeho se do budoucna určitě nedočkáte, to je deset Molyneuxových her. Pro někoho jako jsem já, spočívá pravá hodnota této pozice v tom, že nechám ona malá světélka představující nápady a ideje svítit tak moc, jak to jen bude možné, a že se postarám o to, aby všichni ve firmě zcela jasně rozuměli a chápali proč takové a onaké tituly děláme, aby rozuměli účelu těch her a jejich důležitosti pro Microsoft celkově.“ popisuje Molyneux, jak on sám si představuje své působení na pozici kreativního šéfa MGS v Evropě.

Molyneux je nejenom v rámci evropské komunity respektovaným vývojářem i manažerem studia Lionhead a svou kreativitu a příklon k řešením, která nejsou obvyklá, dokazuje už řadu let. Někdy to dokazuje až příliš vehementně, ale takoví už kreativní lidé bývají. Hlavní je, že Molyneuxův nástup neznamená pro všechna vývojářská studia v EU začátek období „teroru“ a vynucené podoby her. Naopak, Molyneux by rád nechal zářit jejich talent, ne svůj.

„Lidi z Rare a dalších evropských studií jsou super nápadití a kreativní lidé a já se od nich o designu budu učit stejně tak, jako by se oni učili ode mě. Rozhodně tedy nehodlám vkročit do nějakého studia a říkat ‘tohle je debilní nápad’ a ‘tohle je super nápad’. U mě je to víc o tom, abych měl jistotu, že vytváří něco, na čem jim zaleží. Protože zapálení je opravdu podstatou všeho,” nastínil Molyneux, jak si asi představuje spolupráci s vývojáři z jiných studií konkrétně.

No, a po E3 konferenci Microsoftu, kde všichni viděli, co v Lionhead prozatím dokázali vymáčknout z Project Natal, je asi jasné, kam bude Molyneux kreativitu evropských vývojářů směřovat. Áno děti, bude to směr Natal.

“Budu je posouvat více směrem inovace, hlavně inovace ve spojení s projektem Natal. Budu jim říkat ‘hele, ne abyste si mysleli, že to je o příjemném designování, pěkně přemýšlejte o nových způsobech, jak to s tím všechno dělat’,” definitivně řekl své Molyneux a šel si dát kávu.

A na konec je třeba dodat, že Molyneux neodchází z Lionhead. Vedle své nové pozice kreativního šéfa MGS v Evropě si nadále podrží roli bose v Lionheadu, kde bude pracovat na dvou právě rozdělaných titulech.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama