jonathan-blow-odhaluje-detaily-o-vyvoji-braidu
Novinka Jonathan Blow odhaluje detaily o vývoji Braidu

Jonathan Blow odhaluje detaily o vývoji Braidu

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

26. 3. 2009 12:37
Reklama

Když jsme se nedávno dozvěděli, že Braid byl velice úspěšnou a ziskovou hrou, málokdo si věděl jaká konkrétní čísla si pod tím skutečně představit. Nyní, díky přednášce jeho tvůrce, Jonathana Blowa na GDC konečně máme v ruce konkrétní čísla. Kompletní tříletý vývoj se vším všudy stál "pouhých" 200,000 amerických dolarů. I na této částce by se, podle Blowa, však dalo ušetřit, protože většinu peněz spolklo angažmá výtvarníka, který Braidu vdechl nezaměnitelný umělecký styl. "Kdybych se naučil kreslit, tak bych ušetřil. Hra by sice nebyla tak dobrá, ale byly by to peníze navíc."

Do oněch 200K se mimochodem počítají i náklady na život. "Spousta z té částky šla na bydlení, protože sem nechtěl žít někde ve stanu pod mostem. Rozhodně to neznamená, že když chcete udělat hru jako je Braid, tak potřebujete tolik peněz. Potřebujete jenom PC, dev kit a dostatek peněz na jídlo a bydlení, plus spoustu volného času. A nějaký čas navíc také nezaškodí, protože vývoj se vždycky protáhne. No a pokud přežijete, že tři roky budete bydlet u maminky v podkroví, tak zase ušetříte nějaký ten peníz, že."

Blow promlouval k diváctvu panelové diskuse na GDC v rámci přednášky nazvané "Křížování divokých vod XBLA a PSN: Menší, NE jednodušší. "Na Braidu jsem nechal spoustu práce, ale mou výhodou bylo, že jsem si procesy pěkně strukturoval. Proto také byl vývoj PC verze mnohem jednodušší. Průměrně jsem pracoval tři až čtyři hodiny denně s tím, že ke konci bylo třeba i několik dní, kdy jsem pouze pracoval a na nic jiného mi nezbýval čas, klasický crunch time." Pokud vás zajímá zkrácený přepis, jenž se soustředí na ty nejvýraznější myšlenky Blowovy přednášky, mrkejte na Eurogamer.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama