smrt-ensemble-odhaluje-nikdy-neoznamene-hry
Novinka Smrt Ensemble odhaluje nikdy neoznámené hry

Smrt Ensemble odhaluje nikdy neoznámené hry

sleepless.

sleepless.

3. 2. 2009 10:38
Reklama

Proč lidi tak řeší konec Ensemble Studios, který se naplnil s dokončením X360 RTS Halo Wars? Protože to je tým, který za dobu svého trvání vytvořil spoustu skvělých her, navíc výborně prodávaných (ani jedné hry od Ensemble se neprodalo méně jak 2 miliony kusů) a svědomitě podporovaných. Fandové mají Ensemble a jejich hry rádi, proto se těžko loučí. Na druhou stranu však konec studia poskytl veřejnosti unikátní možnost nahlédnout do jeho archivů, kde se jako nikdy nerozbalené vánoční dárečky válí hned několik neoznámených a nyní už zrušených projektů.

Průzkumnou výpravu do Ensemble podnikl redaktor Gamastury, který s dovolením svého průvodce objevil artworky, stále živé vzpomínky a jiné pozůstatky následujících her, které se většinou staly obětí náročné produkce některé z her v v Age of sérii, jak potvrzuje Sandy Paterson v článku na Cryspy Gamer: „Nejméně šest nebo sedm různých projektů, na kterých jsem (v Ensemble) pracoval, nebyly Age hry a byly z různých důvodů zrušeny.“

Jednou z těchto her bylo akční RPG Sorceror, které padlo za oběť ve své době nesmírně náročné produkci prvního Age of Empires titulu. Stejný osud, jen v jiné době, potkal akční RPG Nova, které mělo hrát na notu „Diablo ve vesmíru“. Nevyšel ani pokus o Diablo klon s pirátskou tématikou, o hře s názvem Wrench se neví vůbec nic a hopsačka Bam podobná sérii Ratchet and Clank je rovněž jen název bez obsahu, který už nikdo nikdy nespatří.

Agent byla akční adventure s hratelností ve stylu Tomb Raider, která vyčuhovala z davu svým komiksovým zpracováním a stylizací inspirovanou Pixarovskou rodinkou Úžasňáků. Obrázky a artworky najdete na Gamasutře. Realtime strategie Phoenix, znázorňující střet mezi pozemšťany a marťany ve stylu Války světů od H. G. Wellse, se nakonec úplně neztratila. Phoenix se jen postupně transformovala do Halo Wars.

Zdaleka největším zrušeným projektem týmu Ensemble bylo Halo MMO, jak už vyšlo najevo minulý rok v létě. Až do chvíle, kdy spol. Microsoft oznámila plánované zrušení Ensemble, probíhaly přípravy na to, že po skončení Halo Wars se naplno rozjedou práce na onlineovce z Halo světa. Nebyl to přitom ze strany Ensemble čirý kalkul, protože snahy o sci-fi MMO hru pučely v Ensemble od samotného začátku.

V roce 1998 protlačil Ian Fischer, jeden z designérů, do produkce projekt Titan, sci-fi onlineovku inspirovanou úspěchem tehdy nové Ultimy Online. Design a koncept Titanu se postupně měnil a rozšiřoval, a když pak Bungie a Ensemble započaly spolupráci, byla do Titanu implementována Halo licence a projekt přijal pracovní název Orion. V té době už se připravovalo vše na velký projekt, jakým by Halo MMO určitě bylo. Začala výstavba prostor, které byly potřeba pro všechny zaměstnance vývoje a podpory obrovské MMO hry.  Náhle však přišlo rozhodnutí z MS, studio Ensemble bylo dosouzeno k zániku a Halo MMO jakbysmet.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama