ms-chce-pc-hry-dale-podporovat-tezko-verit
Novinka MS chce PC hry dále podporovat, těžko věřit

MS chce PC hry dále podporovat, těžko věřit

sleepless.

sleepless.

28. 1. 2009 12:00 2
Reklama

Jednou z obětí aktuální vlny propouštění, která zaplavila kanceláře Microsoftu, se stal překvapivě i šéf Games for Window služby/aktivity Chris Early. V souvislosti s tím, a dále ve spojení s rozpuštěním interního týmu ACES (Flight Simulator hry) i dlouho dopředu naplánovaným koncem Ensemble Studios, se rozhořela temperamentní debata ohledně budoucnosti služby Games for Windows a přístupu Microsoftu k PC hraní vůbec. Všechny výše zmíněné kroky totiž naznačují, že Microsoft definitivně obrací svoji pozornost směrem k Xbox 360 platformě a PC hraní pouští po všech neúspěšných pokusech s GfW v posledních letech k vodě.

Přestože v praxi to tak možná je a MS opravdu staví PC na bůhví kterou kolej, formálně se softwarový gigant svých PC herních aktivit drží zuby nehty. Odejitého Chrise Earlyho totiž podle oficiálního vyjádření MS nahradí na pozici generálního manažera GfW Ron Pessner, který kvůli tomu musí opustit křesílko v Entertainment and Devices divizi. Po ruce bude mít Pressner nového pomocníka, Davea Luehmanna, který opustí Microsoft Games Studios, aby dohlížel na vývoj a vydávání všech interně vyvíjených her pro PC.

Zřejmě však nelze očekávat, že by Microsoft obsazením zmíněných pozic novými lidmi bůhví co sledoval. Prostě bylo třeba zaplnit prázdný flek. I když, naděje umírá poslední. Zvlášť, když MS oficiálně projevuje zájem, do herní platformy dále investovat: „Microsoft bude nadále investovat do Windows - jako prvotřídní herní platformy - skrze intuitivní uživatelské prostředí, online herní služby včetně Games for Windows – LIVE, MSN Games, Messenger games a přes nové hry pro Windows vyvinuté v rámci Microsoft Games Studios.“

Zamýšlený pozitivní dopad tohoto výrazně kladně naladěného stanoviska kalí pouze pár faktů. Mezi interními studii MGS nezbyl ani jeden tým, který by v posledních letech nějakou přímo pro PC určenou hru udělal, opožděné porty se nepočítají, stejně je většinou vytváří externí studia. Turn10 (Forza I a II), Rare (Banjo, Viva Pinata) a Lionhead  (Fable II) se plně soustředí na vývoj pro Xbox 360. A týmy, které s PC hrami měly zkušenosti, byly rozpuštěny už dříve nebo letos (ACES, Ensemble, Digital Anvil, FASA Interactive a další). Nezbývá tedy, než počkat, jak si Microsoft se svým záměrem popere a jestli se v rámci PC her dokáže postavit na nohy, nebo to jsou opět jen plané sliby.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama