kojimova-patnactka-filmy-co-utvarely-metal-gear
Novinka Kojimova patnáctka: filmy, co utvářely Metal Gear

Kojimova patnáctka: filmy, co utvářely Metal Gear

sleepless.

sleepless.

21. 1. 2009 11:40 11
Reklama

Hideo Kojima se nikdy netajil svými filmovými ambicemi, které se ve hrách projevovaly napodobováním či přebíráním konkrétních motivů a scén. Platí to zejména o sérii Metal Gear, která svým posledním dílem Metal Gear 4 přiblížila filmovému médiu možná o trochu víc, než by bývalo bylo zdrávo. Každopádně, protože Kojima silnou inspiraci filmy přiznává, nedělalo mu žádný problém spojit se s japonským řetězcem Tsutaya, který se (krom jiného) specializuje na zápůjčky filmů, a v rámci specifické kampaně sestavil řadu 15 filmů, které jej při tvorbě Metal Gear her ovlivnily nejvíce. V zásadě jde tedy o obyčejnou promo kampaň využívající populární osobnosti. V tomto případě je však nevyžádaným vedlejším efektem informace, která je užitečná a zajímavá pro všechny fandy MG série, potažmo samotného tvůrce. Jaké filmy tedy Kojima při tvorbě MG her inspirovaly a jak?

The Guns of Navarone (Děla z Navarone - 1961)
Válečný film s Gregory Peckem a Anthony Quinnem posloužil jako dodavatel základního konceptu – infiltrace nepřátelské základny či území.

The Great Escape (Velký útěk - 1963)
Klasikou se Stevem McQueenem se Kojima inspiroval při navrhování blíže neupřesněných herních prvků. Že by scéna s motorkou v MGS3?

Goldfinger (Goldfinger - 1964)
Obecně se dá říci, že bondovky ovlivnily Kojimu při tvorbě MG her zdaleka nejvíce. Tato konkrétní je prý ze všech nejlepší, hlavně kvůli Connerymu.

2001: A Space Odyssey  (2001: Vesmírná odysea - 1968)
Z Kubrikova veledíla vyzobnul Kojima jména hlavních protagonistů David (Snake) a HAL (Otacon).

Planet of the Apes (Planeta opic - 1968)
Prý mu tento film dodal kuráž k tomu, aby do hry vložil protiválečný vzkaz.

The Deer Hunter  (Lovec jelenů - 1978)
Za Snakeův šátek na hlavě nemůže Rambo, ale hlavní postava tohoto filmu.

Dawn of the Dead  (Úsvit mrtvých - 1978)
Zřejmě při sledování Romerova zombie masakru Kojimu napadlo, že by hratelnost MG her mohla být založena na konceptu hry na schovávanou.

Full Metal Jacket (Olověná vesta - 1987)
A opět Kubrick. Sniperská scéna právě v tomto snímku prý dala podnět ke zrodu postavy Sniper Wolf v MGS1.

Predator (Predátor  - 1987)
Kamufláž, kterou je možné aktivně využívat v MGS3 a MGS4 si Kojima namyslel na podnět této Schwarzeneggeroviny.

Die Hard (Smrtonosná past - 1988)
Těžko říci jak, ale tento film prý poskytl Kojimovu týmu a jemu samému jakousi nápovědu v těžké chvíli, kdy přemýšleli o tom, jak 2D MG hratelnost převést do 3D prostoru.

Heat (Nelítostný souboj - 1995)
Na popud tohoto filmu se prý Kojima rozhodl, že přestřelky v MG hrách budou spíše realistické než hollywoodsky bombastické a nakašírované.

Black Hawk Down (Černý jestřáb sestřelen - 2001)
Úvodní scéna MGS4, která se odehrávala někde na středním východě, napodobila atmosférou, barevnou paletou a nasvícením právě tento film.

Children of Men (Potomci lidí - 2006)
Dlouhé záběry bez střihu z toho filmu nakoply pana K k rozhodnutí, že kamera v MGS4 animačkách bude jednak mírně dokumentární a dále bude navozovat pocit, že je vše natáčeno v ruce bez stojanu.

Bourne série
Podle Kojimy změnila tato série navždy tvář akčních a špiónských filmů, které poté následovaly. A zjevně tyto filmy ovlivnily i MGS hry.

Casino Royale (Casino Royale - 2006)
Tady babo raď, když si neví rady ani sám Kojima. Neuvedl, jak konkrétně jej tento film inspiroval ve vztahu k MGS hrám. Prý jej však úvodní titulky filmu donutily zamyslet se zpětně nad MGS3 trailery a zjevně se to nějak promítlo i na MGS4. Ale možná se mu ten film prostě jen líbil, a protože 15 je lepší než 14, tak jej uvedl, aby byl seznam doporučených filmů úplný.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama