i-am-alive-se-hlasi-k-zivotu-novymi-podrobnostmi
Novinka I Am Alive se hlásí k životu novými podrobnostmi

I Am Alive se hlásí k životu novými podrobnostmi

sleepless.

sleepless.

7. 1. 2009 11:04
Reklama

Jak ráda by možná Jade Raimondová zakřičela: „Vždyť já ještě žiju a dělám tohle a tohle a tamto,“ ale nemůže, protože pokud vůbec na něčem dělá, tak to rozhodně není nic ohlášeného a určitě to není survival akční adventure I Am Alive, jak se v době představení hry šuškalo v zákulisí. Prozatím jsme z této hry viděli pěkný E3 08 trailer, který posloužil vcelku dobře k tomu, aby si mohl i ten největší jouda udělat o hře jistou představu. Podpůrné informace, na jejichž základě lze povědomí o hře rozšířit, přinesl nedávno časopis GamesTM a do internetového éteru je vypustila osudem těžce stíhaná redakce 1UP.

Už od července je známo, že hlavní hrdina bude v troskách zemětřasem stiženého Chicaga bojovat o svůj život nejenom s prostředím, ale i s případnými nepřáteli. Navzdory původním zprávám však I Am Alive nebude spíš akční a trošku survival hra, ale přesně opačně: „Konfrontace je sice způsob, jak se vypořádat se skupinkami násilníků, ale jen zřídka za ni hráč bude odměněn. Naopak hráče (herními prostředky) motivujeme a povzbuzujeme k tomu, aby se choval spíše takticky, diskrétně a snažil se nepřátele obelstít. Třeba, když najdete policejní brokovnici, ovšem bez nábojů. A je to logické, když zrovna Chicago stálo v čele hnutí za zákaz používání zbraní.

K čemu ale zbraň bez nábojů? Co takhle troška zastrašování? Koneckonců, jak by kdokoli jiný krom vás mohl vědět, že je zbraň bez nábojů? Prostě s ní na zloděje a drancující šmejdy zamiřte a oni zůstanou pěkně v klidu na své místě, zatímco vy můžete pokračovat směrem ke svému cíli. Ovšem pozor, mířit můžete pouze na jednu osobu, takže si musíte dávat pozor, aby vás nepřekvapili z boku,“ vysvětluje snahu o potlačení tradiční akční složky producentka Alexis Goddard z francouzského týmu Darkworks.

Ani survival složka hry však nebude odpovídat tradičním hodnotám z her typu Resident Evil, Alone in the Dark nebo Cold Fear. Potřebné náboje, léčiva a další předměty pomáhající v přežití jsou u těchto her rozmístěny v malém množství jen kvůli vytvoření atmosféry strachu, málokdy z důvodu, který by se dal logicky vysvětlit. Právě o to se však snaží I Am Alive. Proč je ve hře tak málo nápojů a z obyčejné vody se najednou stává nejcennější surovina? Protože zemětřesení nezměnilo pouze vzhled Chicaga, zcela změnilo společenské hodnoty a tím i vztahy. Ulicemi se potloukají party vrahů a zlodějů, kteří v troskách hledají cokoli užitečného, lidský život rázem ztratil svoji – moderní společností možná nadhodnocenou - cenu. A tomu všemu přihlíží někde na pozadí vláda USA. Proč okamžitě nevyslala záchranné týmy, proč se vůbec nic neděje? Aby se hlavní hrdina Adam Collins dobral odpovědi, musí se nechat vidět a slyšet. Krom své milé bude v troskách města hledat i spřízněné duše, toužící utéci pryč, zachránit si život a vlastní morální hodnoty. S jejich pomocí pak zřejmě vytvoří skupinu, takový gang slušňáků, který snad bude dost početný a silný na to, aby si jej nic nedělající vláda všimla.

I Am Alive se navzdory zajímavým nápadům a ambiciózním herním konceptům nevypraví cestou experimentálního Mirror's Edge, i když v jedné věci tuhle inovativní hru napodobí. Hrát se bude v pohledu první osoby. Důvod je prostý: „Chtěli jsme, aby hráč opravdu cítil moc Matky přírody, pociťoval nebezpečí hrozící z padajících věží a ohromujících proláklin, cítil chaos okolo sebe. A lépe se tato emoce vyvolat nedá, než použitím first-person pohledu,“ dodala Alexis.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama