Microsoft Games Europe: 600 konceptů za rok
Peter Zetterberg, obchodní ředitel vývoje v Microsoft Game Studios Europe, aktuálně v rozhovoru s magazínem GamesIndustry.biz řekl, že jakmile uzavřou dohodu o vývoji nějaké hry, už ji nezruší. Každý rok prý jeho oči spočinou na více než 600 herních konceptech, ať už ve formě kusu papíru nebo plnohodnotných prezentací s demem. Z nich se zhruba třicet dostane do dalšího kola diskusí, kde jsou podrobněji posuzovány. Pět z nich dostane zelenou a tři z nich nakonec Microsoft Game Studios Europe "podepíše".
Přístup k vývoji v relativně nové evropské pobočce MGS je poněkud odlišný než v případě americké centrály Microsoft Game Studios. Více zemí, více jazyků, to vše klade na evropské vývojáře vyšší nároky. Musejí najít nejnižší společný jmenovatel a teprve poté do něj sázet nějaké "lokální hodnoty", jak říká Zetterberg. "Důvodem, proč Microsoft nebyl v minulosti úspěšný na starém kontinentu je ten, že ti lidé sedí v Redmondu a je pro ně těžké pochopit jak udělat patnáct her pro menší evropský trh," řekl Zetterberg. V současné době MSG Europe pilně dokončují Fable 2. "V Guildfordu jsou teď těžké časy, lidé dělají co mohou aby dokončili Fable 2. Nerušíme a nebudeme rušit hry," dodal.