multikulturni-vyvojari-z-platinum-games
Novinka Multikulturní vývojáři z Platinum Games

Multikulturní vývojáři z Platinum Games

sleepless.

sleepless.

5. 6. 2008 16:56
Reklama

Japonské vývojáře prostoupil v posledních třech letech podivný sentiment, který pak reflektovali skoro v každém rozhovoru. Japonský trh podle nich už dlouho stagnuje, japonští vývojáři neumí vytvářet celosvětově přijatelné hry, spolupráce mezi vývojáři je v Japonsku na technologické úrovni nulová, zájem o naše hry na západních trzích upadá a tak dále. Mohli bychom to označit za jakýsi druh deprese, kterou však naštěstí nesdílí vývojáři z Platinum Games (dříve Clover Studio), jak v rozhovoru pro Next-Gen.biz jasně předestřel CEO týmu Tatsuya Minami: „Spousta lidí už dlouho tvrdí, že japonští vývojáři pozbyli všechen svůj lesk z předchozích let. Rádi bychom všem ukázali, že my jsme jiní,“ prozradil a Minami a hned na to dodal: „Japonský trh se rapidně smršťuje a mění a pro vývojáře tedy nesmírně těžké se zaměřovat výhradně na něj. Přesto je v Japonsku spousta vývojářů, kteří se snaží najít nové způsoby, jak na tento trh své hry protlačit. Náš plán je však jiný – chceme vytvářet hry, které sednou co největšímu množství lidí. Nechci určovat, který přístup je lepší. Já prostě chci, aby lidé hráli moje hry“. Copak to není sympatické? Jednoduché přání namísto typických řečí o revolucionalizaci žánru a mytickém posouvání žánrových hranic, k němuž stejně nikdy nedojde.

Pro hráče je samozřejmě tento přístup ideální, protože by se jim měly ve výsledku dostat do rukou hry, které budou mixovat prvky a témata, která jsou typická pro západní a zároveň i východní vývojářské školy. Jinak řečeno to nebudou tematicky přísně vyhraněné hry šité na míru jednomu teritoriu, o nichž na kilometr dopředu víte, jak budou vypadat, jak se budou hrát a jaká témata se v nich budou propírat. Tomuto přístupu Platinum Games lze jedině popřát úspěch. Je však otázkou do pranice, jestli tento multikulturní přístup ocení široká skupina hráčů, nebo zase jenom malé procento herní populace s otevřenou myslí, tak jak tomu bylo například u Okami.

Ovšem i na tohle vývojáři z Platinum games mysleli a myslí, protože je každá z jejich čtyř her v přípravě pro jinou platformu.  Komiksová krvárna MadWorld vyjde na Wii, akční balet Bayonetta na PS3 a X360, vesmírné RPG Infinite Line na DS a tak dále. Rozprostřením celého svého portfolia na více platforem snižují míru rizika, protože když jedna hra nebude mít bůhvíjaký komerční ohlas, může to vynahradit úspěch titulu druhého. Jak navíc prozradil Atsushi Inaba: „Z obchodního hlediska nedává v této chvíli vývoj pro jednu jedinou platformu žádný smysl“.

S tím souvisí možnost, že se nakonec některé z výše uvedených her objeví na jiných platformách. Záleží to však na ohlasu hráčů: „Samozřejmě je tu určitě možnost (portů her na jiné platformy), ale právě teď se koncetrujeme na vývoj pro už oznámené platformy. Navíc nemáme ani páru o tom, jak budou lidé na naše hry reagovat. Jakmile jejich reakce uvidíme, můžeme o tom přemýšlet,“ řekl Inaba. Není tedy vyloučeno, že se černobílokrvavý MadWorld nakonec objeví třeba na PS3 a Xbox 360 a svého Wii portu se dočká i Bayonetta.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama