Co značí úspěch Assassins Creed?
Ubisoft už se svou hitovkou Assassin's Creed překonal hranici dvou a půl milionu prodaných kusů. Firma musela upravit předpověď svých ekonomických výsledků na příští rok kvůli nečekanému úspěchu hry. Prodejci očekávají, že celkem se prodá kolem pěti milionů koupií hry. Blogger Keith Stuart se na webu Guardian zamýšlí nad tím, co vlastně úspěch Assassin's Creed znamená.
Předně: hype funguje. Ubisoft utratil za marketingovou masáž na téma AC miliony dolarů, přesto pořád řádově méně, než kolik za své největší hity utrácí Microsoft. Marketingové oddělení Ubisoftu prý kontrolovalo veškeré dění kolem AC. De-facto pomohlo vytvořit i "kultovní" status designérky Jade Raymondové. Hodnocení není důležité. Další zásadní poznatek. AC si v hodnocením herních magazínů vedl dobře, ale nijak vjimečně - průměrné hodnocení je kolem 8/10. Originální tituly se mohou prodávat. Jen někdo musí mít odvahu vzít na sebe ten risk. Grafika je právě tak důležitá, jak si vydavatelé myslí. Assassin's Creed vypadá úžasně, a to je jeden z jeho klíčů k úspěchu. Kvalitní grafické HD zpracování se dnes stalo všeobecně přijímaným standardem.
Podle Stuarta tak hry samotné, jakožto médium, konečně mají šanci stát se "poselstvím". Odkazuje tím na dílo známého mediálního teoretika Marshalla McLuhana, který mimo jiné vynalezl pojmy jako "globální vesnice" nebo "médium je poselství". Forma komunikace - médium - je podle něj důležitější, než samotný obsah, který toto médium přenáší.