Molyneux o Fable 2: kvalita lepší než kvantita
Kdo chce moc, nakonec nedostane nic. Kdo chce málo, taky nedostane nic. Tajemství tkví v tom, aby si člověk uvědomil, co je ještě možné a co už možné není. Stejné to je i při vývoji her. Vývojáři si musí uvědomit, čeho v daném čase a s danými prostředky mohou maximálně dosáhnout a co už leží za hranicemi jejich schopností. Peter Molyneux a jeho spolupracovníci z Bullfrogu a Lionhead Studios měl v minulosti právě s tímto docela dost problémů. Většinou chtěli moc a i když nakonec většinou něčeho zajímavého stvořili, tak to přeci jenom nebylo za až tak úplně to co si představovali.
V případě chystaného Xbox 360 titulu Fable 2 to snad bude jinak. Jak totiž Peter Molyneux prohlásil v rozhovoru pro CVG, tak se při vývoji Fable 2 drží mantry méně je někdy více. „Hry od Lionhead potřebují méně náhodných a více vypilovaných a zcela dopracovaných prvků,“ kázal Molyneux.
„Ukázkovým příkladem jsou třeba souboje. Mohli jsme jej opatřit stovkami různých kouzel, pohybů a efektů, ale teď si uvědomuji, že je lepší mít několik opravdu zajímavých kouzel a pohybů, které skutečně fungují. Jinak řečeno, lepší je kvalita než kvantita,“ zamyslel se dále Molyneux.
Pokud by se však někdo z vás začal bát, že se Molyneux změnil a vzdal se svých vizionářských a inovativních intencí, pro něž je tak znám, tak můžete být klidní. Dle svých vlastních slov je Molyneux i jeho tým Lionhead Studios stejně ambiciózní, jako vždycky byl.
„V Lionhead jsme stejně inovativní i kreativní jako vždycky, takže jsme i pořád stejně ambiciózní. Chceme udělat opravdu význačnou hru a nyní máme talent i prostředky k tomu, abychom toho dosáhli,“ dušoval se Molyneux aniž by si nějakým způsobem připouštěl jakýkoli tlak vyvíjený na jeho tým poté, co jej koupila společnost Microsoft.