Omezuje Xbox 360 Rockstar při vývoji GTA IV?
Kreativní viceprezident Rockstar Games Dan Houser potvrdil v rozhovoru v OPSM, že DVD formát a nemožnost spolehnout se na použití pevného disku v případě Xbox 360 verze Grand Theft Auto IV, tvůrce z Rockstaru do jisté míry omezuje. Jak známo, musí být v případě Xbox 360 her brán ohled na majitele Core verze Xboxu 360, kteří pevný disk k dispozici nemají. Všechny Xbox 360 hry, tedy až na pár výjimek, je možné hrát i bez pevného disku.
Naopak u her pro PS3 se mohou tvůrci spolehnout na to, že mají pevný disk k dispozici všichni majitelé konzole a následně toho využít, například k optimalizaci toku dat, jež hra vyžaduje. U hry typu GTA IV, která spoléhá na streamování obsahu, je přitom co nejplynulejší tok dat podstatný. No a pak je tu také vysokokapacitní Blu-ray formát v případě PS3 her oproti DVD formátu u her pro Xbox 360.
Dan Houser v rozhovoru pro OPSM uvádí „Po pravdě řečeno, spoustu hádanek (ohledně oněch omezení) jsme ještě nevyřešili. Těžkosti s vývojem se však netýkají pouze vývoje pro Xbox 360.“ Houser dodal, že pořádnou výzvu představuje vývoj pro Xbox 360 i PS3 a že mají obě dvě konzole svá pro a proti. Ve výsledku je tedy jasné, že vývoj GTA IV není úplně bezbolestnou záležitostí ani na Xbox 360 ani na PS3. Nám hráčům stejně záleží pouze na výsledku a ne na tom, jaké obtíže museli tvůrci v průběhu vývoje překonávat.