zakladni-body-kratkodobeho-planu-take-2
Novinka Základní body krátkodobého plánu Take 2

Základní body krátkodobého plánu Take 2

sleepless.

sleepless.

11. 4. 2007 12:19
Reklama

Týden a jeden den po převzetí kontroly nad společnosti Take 2 vystoupil nový předseda správní řady Strauss Zelnick před veřejnost (pomyslně) a předložil jí v průběhu telefonické konference pětibodový základní plán pro prvních 100 dní ve své funkci. Hovořil však samozřejmě i o celé řadě dalších věcí, jako je například snaha o ozdravení vztahu Take 2 a Nintenda, o plánech se sportovním brandem 2K Sports a tak dále.

První částí plánu je přehodnocení organizační struktury Take 2 a vyhledání, respektive najmutí nového finančního šéfa (CFO), jehož místo zůstalo prázdné po včerejším odchodu Karla Winterse. Druhým bodem 100 denního plánu je už probíhající přehodnocení struktury nákladů v rámci celé společnosti a všech jejích divizí. Výsledkem by měla být minimalizace nákladů prostřednictvím strategicky výhodných alternativních řešení. Jednoduše řečeno, nevýdělečné a pro hlavní byznys nedůležité divize Take 2 půjdou z kola ven, čili budou zlikvidovány.

Třetím bodem základního plánu je maximální zhodnocení všech pozitivních vztahů s externími subjekty. To znamená, že chce nové vedení Take 2 vylepšit nefungující, nebo vyšperkovat dobré vztahy s producenty vidoeherního hardwaru (Nintendo, MS, Sony, ATI, Nvidia, Intel a další), ale i s vlastníky licencí (to je důležité hlavně pro sportovní divizi 2K Sports) a autorských práv.

Take 2 hodlá revitalizovat strnulý proces interního schvalování her, aby nedošlo k situaci, kdy bude z firemní pokladny financován vývoj hry bez zjevného komerčního potenciálu. Hry, které budou shledány jako komerčně nezajímavé, se vůbec nedostanou do vývoje. Na základě nových pravidel už byly dříve schváleny například titul GTA IV, BioShock a Manhunt 2.

No a poslední pátý bod krizového plánu se týká uklidnění vztahu s investory a podílníky, očištění společnosti od jakýchkoli finančních a účetních problémů a tak dále. Tento bod už prý nový management začal aktivně plnit a výsledkem je aktuální znovuzařazení akcií Take 2 do NASDAQ.

Co se hledání vhodného kandidáta na pozici CEO Take 2 týče, tak Zelnick a Feder (dočasný CEO) přiznali, že zrovna na tohle je aktuálně ještě čas. Oba dva se prý nejdříve vrhli do řešení akutních problémů, což často vyžadovalo ne zrovna příjemné rozhodování. Jinak řečeno, nejdříve bylo třeba zdvihnout Take 2 z bahna, očistit ji a dát zase do pucu. Až bude situace v Take 2 klidná, tak dojde na hledání nového CEO, který by stejně v současné chvíli neměl co dělat.

Zelnick sám opět zareagoval na dotazy týkající se dlouhodobých plánů Take 2 a narážek na to, že celá společnost stojí a padá s GTA sérií. Zelnick přiznal, že tu GTA série nebude navždycky. Myslí si však, že jde o značku, která může hráčům s každým novým dílem nabídnout něco nového. Přirovnal GTA sérii k bondovkám, které s každý novým dílem přináší trošku jiný zážitek, což diváky evidentně láká do kin. Stačí se prý podívat na rekordní tržby poslední bondovky Casino Royale.

Jestliže GTA série je schopna přežívat velmi dobře sama o sobě, aniž by se na tom muselo vedení Take 2 výrazně podílet, tak sportovní divize 2k Sports bude masivní intervence potřebovat určitě. Zelnick přiznal, že je nesmírně těžké konkurovat v segmentu sportovních her jisté tisíci librové gorile (narážka na Electronic Arts), která se však nesoustředí na kvalitu her samotných, ale spíše na co největší integraci a hlavně propagaci různých značek a licencí. V rámci 2K Sports se prý bude dělat všechno přesně naopak. Sportovní hry vycházející pod touto značkou budou mnohem méně zaměřeny na prezentaci brandů a budou postaveny hlavně na herních prvcích, jež by měly být komplexnější, ale stále dostupné běžnému zákazníkovi.

Pro Take 2 jsou prý v současné době prioritní tituly pro všechny tři next-gen platformy, hlavně však pro Nintendo. Společnost Take 2 nemá s Nintendem moc dobré obchodní vztahy, respektive většina her od T2 na platformách od Nintenda v minulosti vůbec nevycházela. Do budoucna se to však má změnit. Hlavní překážkou je nutnost upravovat hry možnostem každé platformy, potažmo požadavkům majitelů každé platformy, jež se logicky liší.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama