Várka konkrétních informací o Grand Theft Auto IV

11. duben 2007 10:11 / sleepless. / Novinky / Diskuze (2)

Předplatitelé amerického magazínu Game Informer se právě nyní dočkali květnového čísla, které kromě jiného obsahuje také exkluzivní 10ti stránkové preview Grand Theft Auto IV se spoustou detailů o hře samotné. Ty se podle očekávání okamžitě začaly šířit skrze diskusní fóra, kde jsme na ně narazili my a ty hlavní pro vás vyzobali.

Postava, kterou jste všichni viděli v GTA IV traileru a považovali jste ji za osobu ruské národnosti, se jmenuje Niko Bellic. Je sice možné, že jde o Rusa, ale jisté to zatím není. Z našeho pohledu to vypadá spíše na Bulhara, nebo občana jedné z republik bývalé Jugoslávie. Niko je zatím prostě jen z východní Evropy a do Ameriky se vydal za svým snem o nádherném životě, který mu do hlavy nasadil bratranec Roman. Ten mu však samozřejmě lhal o tom, jak skvěle si v USA vede. Roman je zadlužený až po uši a bude potřebovat Nikovu pomoc, aby se z dluhů vyhrabal, potažmo, aby vůbec přežil.

GTA IV se odehrává v Liberty City v roce 2007. Rozloha města je trošku větší než v původním LC z GTA III, ale rozhodně prý herní plocha nedosahuje extrému z GTA San Andreas. Město obsahuje několik známých dominant New Yorku a 4 z 5 městských částí jsou vytvořeny podle skutečnosti. Socha svobody se v GTA IV nazývá Statue of Happiness, čili Socha štěstí. No a co se čtvrtí týče, tak Broker je v GTA IV ekvivalent Brooklynu, Algonquin je název pro Manhattan, Dukes je označení pro Queens, Bohan je název pro Bronx a Alderney je název pro New Jersey. GTA IV se bude odehrávat pouze v městském prostředí, takže na hráče nečeká žádná poušť a už vůbec ne venkov, jako v GTASA.

S tím souvisí fakt, že hra nenabídne možnost ovládat letoun, nebo jiný alternativní dopravní prostředek typu jetpack, unicykl a tak dále. K dispozici budou auta, motorky a pak zřejmě užitné dopravní prostředky. To se však uvidí. Tvůrci absenci všech alternativních způsobů dopravy ospravedlňují nejenom omezenou herní plochou, ale hlavně snahou o dosažení větší míry realističnosti. Tuto snahu ostatně dokáže i chování policie ve hře, která bude mnohem mnohem agresivnější. Tvůrci prý chování policie konzultovali s experty a bývalými policisty a zjistili, že to dnes mají zločinci mnohem těžší, než třeba v 80.- a 90. letech.

GTA IV nabídne podporu multiplayeru, ale rozhodně ne na úrovní menšího MMO. Multiplayer bude přítomen spíše pouze v zábavné a zajímavé podobě, která bude jen doplňovat hlavní singleplayer kampaň. Příběh Nika a jeho přátel i nepřátel bude tentokrát vyprávěn trošku jinak, než v předchozích GTA titulech. Postavy zadávající hráči úkoly sice zůstanou, ale hráč si bude moci sám zvolit hned z několika možností, jak dále pokračovat a rozvíjet vlastní příběh. Nové úkoly bude možné získávat hned několika způsoby, přičemž k dispozici bude i několik druhů komunikace včetně telefonického rozhovoru, přímého rozhovoru a tak dále. Celkově se dá říci, že se tvůrci z Rockstaru snažili přijít se systémem, který by smetl lineární způsob vyprávění hlavního příběhu ze stolu. Uvidíme, zdali se jim to podaří. Jisté je zatím pouze to, že už hráč nebude otrocky plnit to, co mu nějaká postava řekne, ale bude mít možnost zařídit se v omezené míře podle svého.

Na GTA IV se prý pracuje celé tři roky, což hráči poznají nejenom na řadě nových herních prvků, ale i na technickém zpracování. Hra využívá interního Rage enginu a řadu middleware technologií, které se starají například o přirozené chování NPC postav na ulici, jež budou normálně chodit, povídat si, číst si, sedět na lavičce, kouřit a tak dále. Hra by měla na Xboxu 360 i PS3 vypadat stejně a pro obě dvě verze platí, že kromě úvodního loadingu už hráče nahrávací obrazovkou nebudou v průběhu hry ani jednou trápit. O tom, že hra nabídne nové pohybové animace, používá regulérní fyzikální engine a bude ve výsledku vypadat lépe než na záběrech z videa, se zatím nemá cenu bavit. Na základě pár záběrů z videa se toho zas tak moc poznat nedá.

Zdroj: GTA forums

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
1207324
ErwiN napsal 11. 4. 2007 v 14.13

vida...zadny stat nebo dokonce svetadil. to zni nakonec celkem rozumne...i kdyz alespon kousek venkova (jako byl treba v mafii) mi bude docela chybet. a letadla v SA patrily k tomu vubec nejlepsimu obsahu. na druhou stranu realistictejsi pojeti hre urcite vubec neuskodi, protoze vaznejsich "GTA her" tu jeste moc nebylo" (snad Mafia...).

Nahlásit nevhodný obsah

7321020
Christiancernoch napsal 11. 4. 2007 v 14.11

to je na houby že tam nebude ten venkov a ty všechny menší doplnky které sem tak zbožňoval snad nepřichází doba jako u Driver3

Nahlásit nevhodný obsah