tim-sweeney-chamtivost-microsoftu-skodi
Novinka Tim Sweeney: chamtivost Microsoftu škodí

Tim Sweeney: chamtivost Microsoftu škodí

sleepless.

sleepless.

8. 4. 2007 08:51
Reklama

Nedávný mini-incident, týkající se už představeného updatu pro Xbox 360 akci Gears of War, není v rámci vztahu Epic Games – Microsoft Game Studios jen nešťastným nedorozuměním. Naopak, zdá se, že jde jen o výsledek nedohody obou stran, kdy jedna chce nový obsah nabízený hráčům přes Xbox Live Marketplace prodávat a ta druhá jej chce hráčům nabízet zdarma. Jinak řečeno, jde o střet dvou odlišných přístupů. Abychom si onen incident připomněli, tak nejdříve byl hráčům GoW přislíben zdarma dostupný update se zbrusu novým MP módem Annex. Krátce na to se na oficiální GoW stránce objevily konkrétní informace o obsahu updatu, ale i termín jeho vydání. Za moment však byly informace staženy s tím, že byly podle Microsoftu vydání předčasně.

 

Jak už je výše uvedeno, tak jde na první pohled jenom o nedorozumění způsobené komunikačním šumem. Když si však poslechnete, co Tim Sweeney říká mezi 39. – 68. minutou tohoto 1UP podcastu (hovoří na telefonu, takže je hůře rozumět), tak musí nutně dojít k závěru, že se tvůrci z Epic Games dívají na firemní strategii ohledně služeb Xbox Live a Games for Windows — LIVE  trošku jinak, než samotná spol. Microsoft. Na jednu stranu Tim Sweeney přiznává, že spolupráce s MS na úrovni vývojář – vydavatel je perfektní a že má rád platformy Xbox Live/Games for Windows – Live. Na druhou stranu však říká, že se Microsoft chová trošku krkounsky a namísto snahy o rozšíření počtu uživatelů Xbox Live jí prý jde o co největší zisky. V této době, kdy se MS snaží získat navrch oproti konkurencí, je přitom důležité, aby MS na svoji stranu přitáhla co největší počet uživatelů, čímž by si usnadnila pozici pro jednání s third-party vývojáři.

 

No a právě s tím souvisí i snaha MS zpoplatňovat v rámci služeb Xbox Live/Games for Windows – Live co největší množství obsahu, kterou Sweeney nevidí apriori jako špatnou. Pokud hráči nemusí platit navíc za prvky, které by měly být součástí základní hry, tak je to v pořádku. Za nový obsah, který neměl být v základní hře, by prý hráči stejně časem zaplatili například v podobě datadisku. Sám Sweeney si však myslí, že je stejně důležité budovat okolo každé hry komunitu, lákat co nejvíce hráčů, k čemuž perfektně slouží vydávání nového obsahu zdarma. Rozhodně tedy bude zajímavé sledovat, jestli bude onen slíbený GoW update nakonec k dispozici skutečně zdarma, jestli se za něj bude platit nebo bude zdarma, ale jen za určitých podmínek. Každopádně, pokud ovládáte angličtinu, tak si rozhovor s Timem Sweenym v 1Up podcastu nenechte ujít. Prezentuje v něm totiž řadu zajímavých myšlenek a názorů nejenom o Xbox Live, ale i o budoucnosti Games for Windows – Live, podobě UT3 na konzolích a PC atd..

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama