world-of-warcraft-tahne-hospodareni-vivendi
Novinka World of Warcraft táhne hospodaření Vivendi

World of Warcraft táhne hospodaření Vivendi

sleepless.

sleepless.

31. 1. 2007 16:18
Reklama

Francouzský mediální a telekomunikační kolos Vivendi zveřejnil výsledky svého hospodaření za čtvrté fiskální čtvrtletí (říjen-prosinec), v nichž jsou samozřejmě zahrnuty i výsledky hospodaření videoherní divize Vivendi Games. Zatímco společnost Vivendi jako celek zaznamenala oproti stejnému období v předchozím fiskálním roce pouze 1.2 procentní nárůst tržeb, tak divize videoherní - Vivendi Games – zaznamenala meziroční nárůst tržeb za poslední fiskální čtvrtletí o celých 33.1 procent.

Největší podíl na tom má samozřejmě spol. Blizzard Ent. a její veleúspěšné MMORPG World of Warcraft, které už před koncem minulého roku překročilo hranici 8 milionů stálých uživatelů – globálně. Samotná videoherní divize dosáhla za období říjen – prosinec 2006 tržeb ve výši 326 milionů Euro, což je o 13 procent více, než sama spol. Vivendi odhadovala. Do výše uvedené sumy se přitom logicky nezapočítávají tržby z prodeje datadisku The Burning Crusade, který se na trhu objevil až letos v lednu.

Videoherní divize Vivendi, kam kromě Blizzard. Entertainment patří ještě znovuoživená divize Sierra Online, víceméně zachránila mateřskou společnost od toho, aby musela nahlásit ztrátu. Tržby mobilní divize společnosti Vivendi totiž meziročně poklesly o 2.1 procenta a situaci tak zachraňovaly vysoké tržby Vivendi Games a Maroc Telecom, která provozuje placené TV kanály.

Když se podíváme na údaje za celý fiskální rok, tak videoherní divize Vivendi Games utržila 804 milionů Euro, což je oproti předchozímu roku nárůst o celých 25.4 procent. Za hlavní příčiny meziročního nárůstu tržeb je přitom ve zprávě jmenováno stále populárnější MMORPG World of Warcraft a pak tituly Scarface: The World is Yours, Ice Age 2, The Legend of Spyro: A New Beginning, Eragon a Xbox 360 verze FPS F.E.A.R.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama