in-game-reklamy-ovladnou-hry-od-spol-midway
Novinka In-game reklamy ovládnou hry od spol. Midway

In-game reklamy ovládnou hry od spol. Midway

sleepless.

sleepless.

24. 2. 2006 09:54
Reklama

Názory na reklamu ve hrách se docela zásadně liší. Jedna skupina hráčů je docela vítá, protože si myslí, že při správném výběru reklamních kampaní to může hře pomoci v tom, aby byla blíže skutečnému světu, v němž nás reklamy dnes a denně pronásledují na každém kroku. Na druhém konci lana jsou však hráči, kteří reklamu v jakékoli podobě odmítají, protože v ní vidí jenom zlo, které sice v současné době mnoho škod nepáchá, ale do budoucna určitě bude. Faktem ovšem je, že umisťování reklam do her je stále častější praxí a do budoucna bude tento trend sílit. Reklamní prostor ve hrách je totiž v současné době využit jenom na několik málo procent  ačkoli účinnost in-game reklamy je prokazatelně na mnohem vyšší úrovni než například reklamní spoty v TV.

V tomto ohledu se lze podobného trendu skutečně bát. Může to celé dopadnout tak, že budou hry nakonec sloužit pouze jako platforma k presentaci reklamních spotů, nebo posterů. Odstrašujícím příkladem z poslední doby je například sportovní simulace Fight Night Round 3, kde se to jenom hemží reklamami na fast food Burger King a vozidla značky Dodge. Postery jsou ve hře umístěny skutečně všude i na těch nejméně vhodných místech a je to nesmírně otravné. Nejhorší je ovšem fakt, že se reklamy na Burger King a Dodge objevují i při hraní historických zápasů. To už je vyloženě pra*árna.

Peníze však mají daleko větší moc než jakékoli ohledy naháče a pro spoustu společností je umisťování reklam do her tak lákavým zdrojem příjmů, že mu prostě nemohou odolat. Neodolala ani společnost Midway, která se dohodla se společností Double Fusion, jež se do budoucna postará o dynamické reklamy v Midway titulech. Dohoda byla uzavřena na několik let dopředu a týkat se bude celé řady titulů, dokonce i těch o ještě nejsou ve vývoji. Už nyní je jasné, že se dynamické reklamy od Double Fusion objeví například v next-gen akci Stranglehold.

Na toto konto společnost Midway zřídila nové pracovní místo, na nějž ihned dosadila Sarah McIlroy. Úkolem této zkušené marketingové harcovnice s 12 roky pracovních zkušeností v ATARI, bude organizovat a řídit všechny činnosti spojené s reklamou ve hrách spol. Midway. Vedení této společnosti doufá, že jí reklamy ve hrách zajistí nejenom tučný zdroj příjmu, ale budou přínosem i pro hráče. Všechny reklamy prý budou pečlivě vybírány a do her umisťovány tak, aby působily přirozeně a organicky, jako součást daného herního prostředí. Zní to tak krásně, až má člověk chuť tomu ani trošku nevěřit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama