dice-rusi-ps2-xbox-verzi-chystaneho-projektu
Novinka DICE ruší PS2/Xbox verzi chystaného projektu

DICE ruší PS2/Xbox verzi chystaného projektu

sleepless.

sleepless.

6. 2. 2006 07:16
Reklama

Náklady na vývoj špičkových titulů pro PC i konzole se dnes mohou v určitých případech vyšplhat až do astronomických výšek, kdy už je pak velmi těžké na nich vůbec něco skutečně vydělat, protože k jejich rentabilitě je třeba prodat obrovské množství kopií. Tento důvod byl tím hlavním pro vedení společností Digital Illusions a Electronic Arts, aby zastavili teprve v říjnu minulého roku rozjetý vývoj PS2 a Xbox verze akčního titulu od DICE. Hra zatím nebyla nikdy oficiálně představena, ale vědělo se, že měla vyjít někdy na přelomu let 2006 a 2007. Teď už samozřejmě nevyjde, tedy na PS2 a Xboxu ne. PSP verze této hry je nadále ve vývoji v britském studiu spol. Electronic Arts, stejně jako ve vývoji zůstávají i PC, PS3, a Xbox 360 verze tohoto titulu.

Důvodů k zastavení vývoje hry pro PS2 a Xbox bylo více, ale k těm hlavním patří celkový pokles prodejů her pro obě konzole v roce 2005 ve srovnání s rokem 2004, uvedení nové konzole na trh (Xbox 360), očekávané uvedení dalších dvou konzolí na trh (PS3, Nintendo Revolution) a nutnost prodat případně vytvořený titul v množství, které je jen těžko dosažitelné. Svůj podíl viny na zrušení hry nese i prodejní výkon PS2 a Xbox verze 3D akce Battlefield 2: Modern Combat, které se na obou platformách dohromady prodalo k 31. 12. 2005 cca 1 milion kopií, což je sice dost, ale ne tolik, aby z toho měla spol. DICE nějaké zisky z prodeje. Jediné peníze, kterých se pokladna DICE za BF2: MC dočkala, jsou zlaťáky za vývoj od EA. Právě partnerství s tímto vydavatelským molochem je důvod, proč do DICE neputují a zřejmě ani nepoputují za BF2: MC žádné peníze z prodeje. To by se místo 1 milionu kopií musely prodat 4 miliony kopií.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama