Hrej.cz – Hry na PC, Xbox 360, PS3, Wii, PS2, DS, PSP

Hrej.cz » Články » Listopad 2006 » Gears of War: řeka blbosti přetekla

Gears of War: řeka blbosti přetekla

Diskuze

Abyste mohli reagovat, musíte se přihlásit nebo se zaregistrovat.

14487339
souza napsal 6. 1. 2008 v 12.17

Kdysi jsem kdesi četl recenzi na desku skupiny Alkehol,v jejímž závěru recenzent poznamenal,že:"každý poslouchá takovou hudbu,jakou si zaslouží!"Naprosto s tím souhlasím a dodávám,že totéž platí o ostatních formách umění včetně her!A vždycky budou hry typu OKAMI,SHADOW OF THE COLLOSSUS,GOD OF WAR,METAL GEAR SOLID atp.tím pomyslným zrnem odděleným od plev.

Nahlásit nevhodný obsah

14933860
essence.of.gore napsal 29. 12. 2007 v 21.50

o tomhle clanku sem vubec nevedel a je to jaksi dost pravda hra ktera slibovala inovace stejne jako ceska vlada ze se budeme mit lip nakonec mohla nabidnout jen slusnou grafiku na kterou se spousta lidi chytlo pro me prumerna akce

Nahlásit nevhodný obsah

9919146
ShashaBurger napsal 9. 12. 2007 v 13.02

Pane Bachu, musím uznat, že s jazykem pracovat umíte, a proto se ani nedivím, že někteří lidé (řekněme slabší inteligence a bez vlastního názoru) se s Vaší kritikou(!) ztotožňují. V posledním odstavci se snažíte obhájit tím, že jste vlastně vůbec nepsal kritiku k této hře, nýbrž k hráčům, jako takovým. Dle svého (zatím) dobrého zraku soudím, že tohle není kritika hráčů, jako takových, nábrž hry samotné. Uznávám, že hra toho opravdu dějově moc nenabízí. V případě hrdinů je samozřejmě jasné, že se s nimi asi těžko ztotožníme. Ale copak Vy, pane Bachu, běháte někde po poli s mečem a mlátíte malé gobliny či jiné potvůrky z fantasy světa (Oblivion)? Ztotožňujete se například s takovým Hitmanem? Uvádím zde pouze příklady her, jelikož netuším, co Vy sám si rád zahrajete. Ovšem co od her očekává většina lidí, je hratelnost. Vy osobně možná očekáváte ztotožnění s hrdinou. Ale pomyslete na ostatní, kteří se chtějí jen bavit. Pokud se budu chtít ztotožňovat s hl. hrdinou, potom si přečtu nějakou kvalitní knihu nebo pustím kvalitní film. A když se chci bavit, pustím si nějakou hru. Myslím, že váš článek se snaží zvyklat většinu "školáků" v jejich už tak křehkých názorových hlavičkách.

Editováno: 9. 12. 2007 v 13.13

Nahlásit nevhodný obsah

20826991
skyscraper2 (seznam.cz) napsal 2. 4. 2009 v 09.27

souhlasím s shasha burgrem- Bachova kritika není moc konstruktivní, navíc single-kampaň je už jen třešničkou na dortu totálně návykové multiplayerové řežby.

Nahlásit nevhodný obsah

9919146
ShashaBurger napsal 29. 12. 2007 v 21.17

Hmm...zviklat

Nahlásit nevhodný obsah

19372552
business1 napsal 19. 11. 2007 v 18.43

gears of war jsem hral,celkem se mi to libilo.Jenze box mi ho poskrabal tak,ze uz se nepustil.Nakonec se to dovrsilo tim,ze mi rozsvitila cervena kontrolka-asi vsichni vite o co jde...Pak sem si koupil PS3 a jsem spokojenej.Porad povazuju GOW za nej hru na box,a to je dost spatne.Halo 3 je nejprecenovanejsi hra historie.Cim me Microsoft odradil,byla jeho politika kupovani...predevsim recenzentu.Ty jejich darkovy balicky za 800$..des.Podivejte se na recenzi na Uncharted,ktery je chvaleny a nakonec dostane 8/10 a na Mass efect,kterymu je toho dost vycitany,hlavne AI,a ten dostal devitku.Docela to smrdi.Kdyz uz chci delat recenzente,tak kazdymu stejne.

Nahlásit nevhodný obsah

16568967
gojira.fan napsal 19. 11. 2007 v 17.59

to Simandl.Jakub: hrál a dohrál jsem všechny hry série metal gear solid pro playstation1 a playstation2 ( a ne jednou), takže by mě fakt zajímalo na co svým příspěvkem narážíš (jestli ti mgs hry nepřijdou inteligentní a minimálně zajímavé, tak si buď neschopný hráč, neumíš anglicky nabo si žádnou z těchto her nehrál)

Nahlásit nevhodný obsah

16317448
HellRider29 napsal 29. 12. 2007 v 21.48

Co dohrát to v angličtině, ale když jsem si sehnal německou verzi MGS 1 :D To bylo teprve rodeo :D Snake: Warum nicht schiesen?! Schiesen, schiesen Sie! :D

Editováno: 29. 12. 2007 v 21.57

Nahlásit nevhodný obsah

17242709
lykantropone napsal 17. 11. 2007 v 15.37

Ach jo , to mi pripomina jak ten ps3 fanboy prijde do baru a rika:" jednu vodku " tu vypije a zarve na obsluhu: " todle,neni Jim Beam " !

Proc intosi lezou na akcni becko do kina , kdyz jim to nic nerika ?

Normalni clovek si proste o vecech ,kterym hodla venovat delsi volny cas neco zjisti...
Gears of war jsou vysoce jakostni akcni zalezitost , s pribehem vykradenym a poupravenym ze vseho mozneho (hlavne Aliens) , strhujici hratelnosti a level designem upravenym pro cooperaci 2 hracu. Je tedy zbytecne je kritizovat za jejich zamernou primocarost.
Myslet si ,ze kdyz si dam adrenalinovou injekci , tak si pujdu v klidku sednout do cajovny je hloupost. Je spousta pitomejsich her nez tato , jen mi prijde ,ze do velkeho terce je snadnejsi strilet ....

Nahlásit nevhodný obsah

9792875
Nastvany_Cernobyl napsal 17. 11. 2007 v 16.12

Jenze bohuzel prave Gears of War slibovalo revoluci, prevrat hratelnosti a hru desetileti. Ovsem nakonec se nic z toho nedelo, takze reakce jsou pochopitelne rozpolcene.
Lide, kteri podlehli hype a v zasade jim postaci, kdyz hlavni postava ma dva metry dvacet, holyma rukama by udavila polarniho medveda krizeneho s predatorem a za celou hru rekne 3x "cool" a "yeah" a jinak shoot to kill s konceptem, ktery uz tu parkrat byl, tak temto lidem tohle predhodis v nadherne grafice, skvelym ovladanim a oni jsou spokojeni a ja proti tomu nic nemam. Hra je to dobra, prijemne se hraje.

Ovsem pak jsou tu i hraci, kteri verili tvurcum a cekali opravdovy prevrat, neco zvlastniho a hru si v dobre vire poridili. Samozrejme tito lide zazivaji neco, co se da popsat jako mensi sklamani.

To je proste jako koupit oriskovou zmrzlinu bez jedineho orisku. Porad je to zmrzlina, ale...

Nahlásit nevhodný obsah

17242709
lykantropone napsal 17. 11. 2007 v 16.27

rozumim ti , ale zase rekni na rovinu, kolikrat uz jsme tyhle PR slinty slyseli a kolikrat se potvrdily ?
Asi milionkrat a vetsinou to zustalo na puli cesty (v tom lepsim pripade) .Takze verit tomu je neuveritelne naivni , zvlast kdyz herni prumysl NEMA eticky kodex (byt mozna bude casem zaveden) a tedy kazda lez je dobra . Pokud na to skoci 12 lety kluci , je to nezralost a nezkusenost , omlouvam to . Pokud tu place nad nesplnenymi sliby herni novinar ,je to spise ..ehm hloupost. Bohuzel ,jinak to nazvat nelze !

Nahlásit nevhodný obsah

9792875
Nastvany_Cernobyl napsal 17. 11. 2007 v 16.36

Vim jak to myslis. Kdyz se v diskuzi pod clankem nejaky hrac vyjadri ve smyslu, ze u hry zustalo pouze u slibu, tak se mu ostatni vysmeji, ze se to jaksi dalo cekat a at to nehraje, kdyz je takovy sadlo.
Kdyz si ale na stejnou vec postezuje uznavany herni novinar a nebal bych se rict profesional v oboru, tak hned je z toho pretekly pohar trpelivosti a zbrojeni proti trendum v FPS...

Stejny metr pro vsechny? Bohuzel ne.

Nahlásit nevhodný obsah

16568967
gojira.fan napsal 17. 11. 2007 v 14.52

jednoznačně souhlasím s obsahem článku, navíc mi xbox360 přijde jako primární platforma pro tupé a bezduché hry typu halo, jejichž vývojáři zásadně nepřicházejí s novými nápady, většinou vykradou 2-3 kvalitní a dobře prodávané hry, ale odstraní z nich vše složité a zajímavé, aby nedejbože nevyráběli hru která by seš dala považovat za umění ( tím pádem by mohla odradit hloupé hráče, pro které je film transformers nejvyšším kulturním zážitkem za posledních pět). Samozřejmě, kdyby někdo vzal technologii z metal gear solidu a udělal by stupidní střílečku s obrovským hypem, bude se prodávat daleko líp než inteligentní hra vyjadřující zajímavé názory a myšlenky, ale dokud budou hry vyrábět lidé jako hideo kojima, nic takového se nestane

Editováno: 17. 11. 2007 v 14.53

Nahlásit nevhodný obsah

904621
Simandl.Jakub napsal 17. 11. 2007 v 18.41

Hideo Kojima? lol chlapče vzpamatuj se.. hrál jsi někdy metal gear:solid na playstation? Vzhledem k tomu co tu píšeš o Kojimovi hádám že ne.. chyba.. úsměvné

Nahlásit nevhodný obsah

5482022
neozbyna napsal 17. 11. 2007 v 15.20

:)

Editováno: 17. 11. 2007 v 15.22

Nahlásit nevhodný obsah

8258353
slipknot0.9 napsal 21. 2. 2007 v 17.21

Lidi nevim jak to autor článku myslel.ale myslim že Gears of War je jedna z nejlepších akcí aspon teda pro mě.Je to titul kvůli kterýmu si lidi kupujou Xbox 360.Ta hra je o grafice, zvuku a hratelnosti.Ne o nějakym příběhu.Souhlasim s Johnem Carmackem že v akční hře je příběh stejně důležitej jako v PORNO filmu.A v gears of war to platí dvojnásob.Je to akci a grafice.Gears of War je prostě bomba

Nahlásit nevhodný obsah

11732706
Chose.linka napsal 3. 1. 2007 v 12.56

Nevim co timhle článkem autor sledoval, ale já se u GoW skvěle bavil... možná to bude tim ,že od her nikdy něčekam nic objevnýho. Komu vadí velký namakaný magoři naposledy sem takovýho viděl právě v Dukovi.
Nevim jak by se někdo mohl ztotožnit s nějakou herní postavou ,protože sou v situacích do ,kterejch se nikdo z nás nikdy nedostane a proto sou tady hry ,aby nám tyhle zažitky zprostředkovali, no a co tak budeme hrát za maníka ,kterej má asi 90kilo a z toho tvoří víc jak 30% svalovina je to hra lidi, zkuste z obličeje sundat ty prudce inteligentní výrazy a chvilku se bavit. Hry mají jako hlavní úkol pobavit a to tahle gameska splnila na jedničku.
Pokud bych měl nějakou hru nazvat jako "umělecké dílo" byla by to Okami od Capcomu.

Editováno: 3. 01. 2007 v 12.58

Nahlásit nevhodný obsah

14786486
funami napsal 23. 12. 2006 v 00.16

Já pokládám hry za umění. Stejně jako obrazy či hudbu a další věci. Stejně jako malíř chce většinou svým obrazem něco zdělit, tak i kvalitní hra může mít ambici něco zdělit a hráče tak duševně obohatit. Taková hra musí mít originální příběh, hezkou grafiku a tím myslím především smysl pro detail a rozmanitost. Z mnoha starých her tyto atributy přímo tryskají a strčí do kapsy dnešní hry s high-end grafikou bez velkých problémů, alespoň pro mě. Dále by dobrá hra měla být dostatečně propracovaná, lidé kteří na ní pracovali by zkrátka měli ukázat, že si s ní pohráli.
V dnešní době, kdy hernímu světu vládnou gigantické firmy, které vytvářejí nové hry jako korejci, výrobky made in...., u běžícího pásu není lehké sehnat hru která se něčím odlišuje a riskuje tak velkou finanční ztrátu. Na druhou stranu možná díky velkým firmám se ty menší musejí o to více snažit, aby uspěly. Možná to tak ale vůpec není, pletu se a chyba je někde jinde.
Někdy je prostě lepší se spolehnout sám na sebe a nevěřit reklamám. Věčinou se to vyplatí.

Nahlásit nevhodný obsah

9977200
ubersexual napsal 29. 12. 2006 v 23.08

Jednoznačně souhlas, funami..cítím to naprosto stejně.
Hezká tečka na závěr.

13_11

Editováno: 29. 12. 2006 v 23.11

Nahlásit nevhodný obsah

9977200
ubersexual napsal 7. 12. 2006 v 13.41

:) Přátelé, já se směji . . .
Nepřijde vám legrační, jak jste tady tak nádherně vyHYPOvali Martinovu reakci na: "kam možná směřují FPS"? Tomu říkám reklama! Nejlepší, co může bejt - založení diskuzí na daná témata a ať se s tim čtenáři nějak poperou. Nevím, zas tolik diskuzí sem za svůj život nepřečet, ale..přijde mi hloupý, když se neustále lidi názorově rochněj v jednom a tom samym bahýnku. Tihle napíšou: "jóó, fakt hustej článek, úplně s tebou souhlasim, Blixo" a jiní zas: "no to snad nemyslíš vážně, co je to za nesmysl a proč krucinál urážíš gears of war?" a přicházejí další: "vy blbci, proč se do toho martina navážíte, dyť ste to vůbec nepochopili" a druzí opět smečují: "ale pochopili, to jen vy ste z toho vašeho redaktůrka tak udělaný" A znova A opět A neustále omílané skoro až identické reakce. Já vim. Já to chápu..člověk se potřebuje nějak zviditelnit, něco tomu světu sdělit. Dyť já to nikomu, ani Martinovi, neberu. Ostatně, ON to má v popisu práce. Ale stejně tak jako vy nadáváte na zbytečnost článku, mně by v tom případě připadla jakožto fér "konstruktivnost" vašich reakcí. Kterou bohužel nevidím. Líbí-Nelíbí..A Můj Důvod?-A Tvůj Důvod? Proč se dohadovat nad názorama, když všichni jsme tak jiní, tak různí. A každý preferuje prostě holt něco jinýho. Komu čest tomu čest, a proti gustu žádnej dišput. Ve finále, vnutit svůj názor (jak mi tak příde, že se tady o to všici ze všech sil snažíte) komukoli, a navíc jen způsobem textově-anonymním, je práce zhola nemožná..potažmo zbytečná. Tak nechte žít.

Nu, a co se týče tedy mé reakce na Martinův textík (to abych vám taky přišel konstruktivní ;) je následující. Nemyslím si, že by ten článek vyzníval bůhvíjak negativně vůči 3d řežbovinám. Martinova slova vnímám jakožto současný neduh "akčních her bez duše". Tak nějak prostě k zamyšlení. Rozhodně ne jako blixovu demagogii: "a teď mě poslouchejte, poněvadž jsem to jen JÁ, kdo MÁ tady pravdu!" Čili rozhodně ne tak, jak si to mnozí z vás převedli. Leč, možno že mýlím se. Nikdo není neomylný. Faktem ale zůstává, že herní scéna už dlouhou dobu stagnuje právě na takovejch archetypech á la Duke nebo kapitán Doom a podle mýho tuhle šablonku na dlouhou dobu nesetřesem. Ale (vždycky je nějaké to ale) v mym případě, ať už hraju stolní/PC rpg-čko nebo nějakou tu vyvražďovačku - vždycky milerád přijmu podobu takovýho avatara, jakým doopravdy nejsem. A zkusím si alespoň na chvíli virtuálně prožít to, čeho v reálu nejsem schopen. To mě vždycky lákalo, to mě přitahovalo. Ta sci-fi toho všeho. To koření, které dělá ze hry právě tu zábavu. Je to stejný jako s filmama. Nikdo se nechodí do kina dívat na týpky, který sou fádní/všední postavy, kterých je na světě spousta, jež potkáváme a kterými sami jsme (oki, obliba dokumentárních filmů stále roste, ale čím dál tím víc je prezentována velice lákavě) Na ty pohyblivé obrázky nás právě táhne ta vábnička tý iluze. Kolem tohohle tématu by se dalo napsat spousta omáčky. Iluze. Podívejte se, jak je nám zápaďákům prezentována a krutě masírována taková "krása" ženy. Ostatně, sex vůbec. Dokonalost, která je téměř až nepřirozená. A ona je nepřirozená! Myšlenky, představy..naše podvědomí - čemu všemu je vystavováno! Je to až běs, to vám řeknu.

Nechci odbíhat, proto okamžitě navážu a završím. Iluze nám vládne, a mně samozřejmě v mnoha případech taky. A u her typu gears of war je to neměnné. Tu hru jsem nehrál, ale když Martin použil ve svém článku slovo "Duke", mohu už teď s přehledem říct, že tu hru bych si rád pařnul. Pokud se to alespoň zdánlivě blíží pánovi "rock n' roll a shake it baby" ve slušivějšim kabátku, opravdicky tomu milerád podlehnu :) Já vim, Duke si na nic nehrál, a byla to taková parádní srandička. Navíc nová, že? Ale i když je tohle klišoidní záležitost, budu-li mít možnost, sáhnu po tom. Tenhle archetyp gerojů mi nevadí, spíš sedne. Teď mě tak napadla ta odvrácená tvář tohodle typu hrdiny, jako je např. v sérii Cthulhu..ale to je protipól-druhej extrém. Přemejšlim, jestli se vlastně najde hrdina - jenž je zcela normální a zároveň ale řežboví..to by chtělo možná na jinou diskuzi...

Já bych to své plkání uzavřel slovy, že i když byl gears of war opěvován jakožto úžasnou, originální - zcela novou FPS hrou, která nás všecky posadí na prdel, třeba to nebylo míněno tak, jak by si Martin a zcela určitě řada z nás dalších, představovala. Co když šlo vážně o tu grafiku, ty animace, to brilantně zvládnutý ovládání (jak jsem kdesi četl, a docela mě to potěšilo)..co když právě tohle je next-gen? Originalita se vytrácí, ale co mi s tím zmůžem? Člověk bere, co je. A co neni, o tom jen tiše sní.
..však názory se různí a co pod jedním míním já, nemusíš vždy mínit ty.

Mějte se prima a hrajte co to dá
13_11

Nahlásit nevhodný obsah

5482022
neozbyna napsal 17. 11. 2007 v 15.19

příspěvek o howně

Nahlásit nevhodný obsah

6391053
BrandyP napsal 21. 12. 2006 v 23.26

Hmmmmmmmm. Sice dost dlouhej článek, ale myslím si, že si to vystih docela v pohodě. Teďka už ti jen stačí na chvilku zahrát GOW....................easy, easy

Nahlásit nevhodný obsah

9977200
ubersexual napsal 29. 12. 2006 v 23.11

Čoveče rád bych, jen počkat na PC verzi a pak se to pomastí jedna báseň :)

13_11

Nahlásit nevhodný obsah

9949360
Robotron3 napsal 7. 12. 2006 v 14.14

Tak ja taky jedno zhodnoceni. Vzdy se podivuji nad neprimou umerou delky textu vs. opodstatnene povolanosti hovorit o danem tematu. Autor clanku si napsal svuj "pohled na vec" po par hodinach hrani, tady se objevilo neco dokonce snad konkurujici delce clanku samotnemu. A nejvic vzdy vsichni hodnoti a vysvetluji a poucuji druhe, ti, kteri ani nehrali, nevideli, nemaji o tom poneti... Iluze, to je ten problem, souhlasim.

Editováno: 7. 12. 2006 v 14.22

Nahlásit nevhodný obsah

6391053
BrandyP napsal 6. 12. 2006 v 23.16

No je to z mé strany možná trošku divný napsat do diskuze až teď, ale dříve jsem si toho článku nevšim. Jediný co nechápu je to proč se snaží autor vnutit svůj názor všem??? Jistě GoW má svoje nedostatky, ale i tak se jedná o jednu z nejlepších her poslední doby. Neberu to jen po grafické stránce, ale i celkový dojem z hraní je super. GoW sem už dohrál a docela rád se k ní vracím i když to není taková eufórie jako když sem tento klenot hrál poprvé. GoW je to co lidi chtěj a to že si autor snad myslí, že jeho článek nějak ovlivní hráče.....no tak to nevim. S negativníma ohlasama na GoW sem se moc nesetkal a myslím si že tenhle článek nějak neovlivní názor hráčů na samotnou hru. Takže podle mě je tohle celý dost nepovedený a hlavně zbytečný. Seš 0,0000nic oproti staticícům spokojenejch lidí na celým světě.TEČKA

Nahlásit nevhodný obsah

6168172
BUG napsal 1. 12. 2006 v 15.23

100% souhlas s článkem. TEČKA.

Nahlásit nevhodný obsah

12761641
buresm2 napsal 30. 11. 2006 v 16.00

Ses mimo,protoze killzone je to samy,a nic tu proti nemu neni,a najednou se objevi jeden z best titulu na x-box a hned clanek proti.Zamysli se nad ti,,ale to ze to neni zavist je pravda.

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 30. 11. 2006 v 21.44

Na tohle existuje několik vysvětlení :

1. Martin Bach Killzone nehrál, připadně ani nijak nesledoval a nezajímal se o něj.
2. Killzone zná, jenže až Gears of War byla ta poslední kapka v "poháru trpělivosti", poslední velké zklamání, hra předem vychvalovaná do nebes - impuls pro napsání tohoto článku.

Logické vysvětlení, nemyslíš ? Proč by to hned měla být propaganda. Navíc znovu říkám, že tento článek přece není přímo proti GoW, ale proti hrám co brzdí různorodosti žánru a hráče, kteří na tento trend reagují masivním nákupem dalších a dalších velmi podobných her.
Vážně jsi tak přesvědčený, že jde o čistý útok na XBox ...?

P.S. Kdyby ses podíval na moje příspěvky o PS3, zjistil bys, že ji moc vychvalujících slov nevěnuji. K XBoxu jsem se myslím sice moc nevyjadřoval, ale je mi mnohem sympatičtější než PS3 a až vyjde Lost Odyssey a Blue Dragon, XBox360 a tyto hry si koupím, hrozně se na ně těším. Myslíš si, že bych se zastával tohoto článku i když PS3 nefandím ?

Nahlásit nevhodný obsah

12761641
buresm2 napsal 1. 12. 2006 v 15.05

Za prve,pochybuju,ze ny nehral killzone,nebo o tom aspon neslysel a za druhe,nezda se ti trochu podezrely,ze trpelivost pretekla zrovna v ty dobe,kdy je konzolova valka.A to jestli ty chvalis nebo nechvalis ps3,je mi uplne fuk

Nahlásit nevhodný obsah

14412431
ElDoRado1239 napsal 30. 11. 2006 v 13.16

Jestli to dobře chápu, a domnívám se, že ano, tak tento článek přece není ani proti XBoxu360 ( žádný boj za PS3 ), ani proti Gears of War, ani proti svalovcům ( takže ani závist ).

Prostě a dobře je to úvaha nad dnešním trendem FPS a 3PS. V těchto hrách se stále dokola oběvují anonymní svalovci bez emocí, slovníkem čítajících deset slov, když už vůbec mluví ( Gordona nepočítám :), náplň hry spočívá v tom, že hráč naběhne k hromadě nepřátel a postřílí je, autor příběhu většinou odjede v době vývoje na dovolenou a tak děj sesmolí zbytek kolektivu a i když tyto hry o sobě netvrdí, že jsou něco víc, hráči by si možná měli uvědomit, že obrovskou poptávkou po těchto hrách změnu v žánru nepřilákají. Protože změna je risk, recyklace nápadů a trademarků je jistota zisku.

Myslím, že řada z vás autora článku nepochopila. Možná se pletu, ale já to tak cítím.

Nahlásit nevhodný obsah

Přihlášení

zapamatovat
Registrace | Zapomenuté heslo

Level 195

Level 195

Plná hra Rainbow Six: Vegas a recenze Mafie II

Další čísla

Podcast

hPod #239, 68 min [23 MB]

hPod #238, 78 min [35 MB]

hPod #237, 68 min [23 MB]

Odebírat starší podcasty